آیا بررسی مدارک تحصیلی مقامات در ایران آغاز خواهد شد؟

© Sputnik / SHA مجلس ایران
 مجلس ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابطحی: سوال این است که اگر آقای روحانی از اول دکترا داشت چرا بعد از چهار سال نمایندگی، برای دوره بعد فوق لیسانس ارائه می کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «فارس»، عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به ضرورت راستی‌آزمایی مدارک تحصیلی مقامات و تائید نشدن مدرک تحصیلی منتخب تفرش اظهار داشت  که مدارک تحصیلی رئیس جمهور، منتخبان مجلس و همه مقامات باید بررسی شود.

وی در ادامه گفت:«جعل مدرک و سرقت علمی که از سوی برخی افراد و حتی مقامات انجام می شود، آثار سویی در جامعه دارد. در بررسی مدارک تحصیلی مقامات و مسئولین و اینکه مدارک چه کسی جعلی است یا غیر جعلی، اول باید مدرک تحصیلی رئیس جمهور و برادر وی بررسی شود.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
کنایه مداح اهل بیت به حسن روحانی +ویدئو

آقای روحانی در دوره های مختلف فعالیت سیاسی خود مدارک تحصیلی متفاوت ارائه می کرد. مثلا در یک دوره انتخابات خود را دکترا حقوق معرفی اما دوره بعد فوق لیسانس ارائه می کرد. گزارش مدرک تحصیلی دکترای برادر رئیس جمهور هم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شد که نحوه تحصیل وی در دانشگاه مورد تائید قرار نگرفت.

سوال این است که چرا قوه قضائیه و شورای نگهبان تاکنون مدارک تحصیلی رئیس جمهور و برادر وی را بررسی نکرده است.

آب از سرچشمه گل آلود است. ابتدا باید مدرک تحصیلی رئیس جمهور و بعد باید مدارک تحصیلی همه مسئولین، مقامات، مدیران کل و نمایندگان مجلس و منتخبان مجلس یازدهم بررسی شود».

گفتنی است که سینا کمالخانی منتخب تفرش در مجلس یازدهم در هنگام ثبت نام برای انتخابات مجلس یازدهم، مدرک تحصیلی فوق لیسانس ارائه کرد که مدرک وی مورد تائید وزارت علوم قرار نگرفت و وی به رغم رای آوردن از حوزه انتخابیه اش، از راه یابی به مجلس باز ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала