واکنش روسیه به اظهاراتی در خصوص غیرواقعی بودن آمار کرونا در این کشور

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به اظهاراتی در خصوص غیرواقعی بودن آمار کرونا در این کشور
واکنش روسیه به اظهاراتی در خصوص غیرواقعی بودن آمار کرونا در این کشور  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه به مقالات منتشر شده در روزنامه های نیویورک تایمز و فاینانشیال تایمز مبنی بر دستکاری آمار کرونا در روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اظهار داشت: " روزنامه های فایننشال تایمز و نیویورک تایمز با بی اعتنایی کامل به اصول روزنامه نگاری حرفه ای، مطالبی را مبنی بر دست کاهش عمدی داده‌های مربوط به مورد مرگ و میر ناشی ازکرونا‌ویروس در روسیه منتشر کرده اند، بدون آنکه به طرف روسی فرصتی برای صحبت در مورد این موضوع بدهند."

روسیه در جایگاه دوم تعداد مبتلایان به کروناویروس در جهان
 - اسپوتنیک ایران
روسیه در جایگاه دوم تعداد مبتلایان به کروناویروس در جهان

پیش از این، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده بود که مرگ و میر ناشی از کرونا‌ویروس در روسیه می تواند بیش از 70 درصد از آمارهای رسمی بیشتر باشد. طبق آمار رسمی، در آوریل 629 نفر در اثر COVID-19 در مسکو و سن پترزبورگ جان باختند. با این حال، آنطور که این روزنامه با استناد به تحلیل خود عنوان می‌کند، در هر دو شهر 72 درصد بیشتر از متوسط مرگ و میر در 5 سال گذشته جان خود را از دست داده اند: 1841 نفر در مسکو و 232 نفر در سن پترزبورگ، در کل 2073 نفر.

معاون نخست وزیر روسیه، تاتیانا گلیکووا گفت که روسیه هرگز آمار رسمی را دستکاری نکرده است. همچنین به گفته نماینده سازمان بهداشت جهانی، هیچ دستکاری آگاهانه‌ای از مرگ و میر ناشی از COVID-19 در روسیه وجود ندارد.

در تفسیر این مسئله که در صفحه رسمی فیسبوک وزارت خارجه منتشر شده آمده است: "واقعاً جالب است که اصول روزنامه نگاری حرفه ای کاملاً نادیده گرفته شده است: این نشریات تأثیرگذار حتی زحمت را به خود ندادند که برای طرف روسی فرصت صحبت در این مورد ایجاد کنند. یک بار دیگر بر ما آشکار شد که" خانه کارتهای "پروپاگاندای ضد روسی حتی از حقایق ابتدایی فاصله دارد."

در این تفسیر آمده است: "حتی در شرایط وخیم قرنطینه، آنها در مورد كارهای بی سابقه ای كه به منظور به حداكثر رساندن كاركرد سیستم بهداشت و درمان در پاسخ به تهدید عفونت كرونا‌ویروس در روسیه انجام شد، ننوشتند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала