5 کشور پشتیبان تروریسم در سال 2019 از دید آمریکا

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر 5 کشور پشتیبان تروریسم در سال 2019 از دید آمریکا
5 کشور پشتیبان تروریسم در سال 2019 از دید آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریكا پنج كشور که در سال 2019 به طور كامل با آنها در نبرد با تروریسم همکاری نکردند را معرفی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد گفت، ایالات متحده ایران، کوبا، کره شمالی، سوریه و ونزوئلا را به عدم همکاری کامل با ایالات متحده در مبارزه با تروریسم متهم می‌کند.

در این بیانیه آمده است : "دیروز، وزارت امور خارجه به کنگره ابلاغ كرد كه ایران، كره شمالی، سوریه، ونزوئلا و كوبا مطابق با ... قانون كنترل صادرات اسلحه با عنوان" عدم همکاری كامل "با آمریكا در اقدامات ضد تروریستی خود در سال 2019 مشخص شده است. این سند می گوید: "این اولین سالی است که کوبا از سال 2015 به برای عدم همکاری کامل معرفی می شود."

ترامپ ایران را حامی شماره یک تروریسم خواند - اسپوتنیک ایران
ترامپ ایران را حامی شماره یک تروریسم خواند

در این گزارش آمده است: این قانون فروش یا صدور مجوز صادرات محصولات و خدمات دفاعی به کشورهایی را که تحت این تعریف قرار دارند، ممنوع اعلام کرده است.

ایالات متحده ایران را به طور سنتی بزرگترین حامی تروریسم در جهان می‌خواند و به حمایت از جنبش حزب الله، گروه های تروریستی فلسطین و سایر گروه های تروریستی در خاورمیانه متهم می کند.

سوریه همچنین به حمایت از تروریست ها از جمله حزب الله متهم شده است.

کره شمالی به دلیل پناه دادن به چهار شهروند ژاپنی که هواپیمای مسافری ژاپن را در سال 1970  ربوده بودند، در این لیست قرار دارد.

 در رابطه با رهبری ونزوئلا، مقامات آمریکایی پیشتر به "مشارکت در امور تروریستی و مواد مخدر " با نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا  متهم شده بودند.

مقامات آمریکایی همچنین کوبا را متهم به امتناع از استرداد نمایندگان ارتش آزادیبخش ملی به مقامات کلمبیا می کنند که در سال 2017 وارد آنجا شدند تا با نمایندگان مقامات کلمبیا مذاکره کنند. کاخ سفید گفت، در سال 2019، ارتش آزادیبخش ملی مسئولیت تخریب یک ایستگاه پلیس در بوگوتا، که باعث کشته شدن 22 نفر شد را برعهده گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала