دبیر کل حزب الله لبنان: ایران چشمداشتی به سوریه ندارد

© AP Photo / Mohammed Zaatari دبیر کل حزب الله لبنان: ایران چشمداشتی به سوریه ندارد
 دبیر کل حزب الله  لبنان: ایران چشمداشتی به سوریه ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کل حزب الله لبنان، سوریه را مشکل بزرگی برای "پروژه آمریکایی، اسرائیلی، سعودی" در جهت "تحمیل سلطه خود بر منطقه" دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله اظهار داشت: مشکل سوریه برای پروژه و طرح آمریکایی سعودی این بود که خارج از سیطره آمریکایی اسرائیلی بود. مشکل آنها با سوریه، مشکل شخص نبود و حتی آنها مانعی از ادامه ریاست رئیس جمهور بشار اسد نداشتند البته در صورتی که هویت و مواضعش تغییر کند.

دبیرکل حزب الله لبنان: سردار سلیمانی در جنگ 33 روزه در کنار ما بود - اسپوتنیک ایران
دبیرکل حزب الله لبنان: سردار سلیمانی در جنگ 33 روزه در کنار ما بود

دبیر کل حزب الله در ادامه تصریح کرد: سوریه مشکل بزرگی برای پروژه آمریکایی، اسرائیلی، سعودی که هدف از آن تحمیل سلطه بر منطقه است، به شمار می رود. سوریه در برابر همه فشارها مقاومت کرد و تسلیم نشد، به همین سبب استکبار و مزدورانش در جهان برای به زانو درآوردن آن وارد عمل شدند. هدف از پروژه آمریکایی، اسرائیلی سعودی این بود که سوریه از فلسطین و جولان دست بکشد و چشم پوشی کند.

نصرالله بیان داشت: رهبری و ارتش سوریه و بخش بزرگی از ملت سوریه در جنگ پیروز شدند و نبردهایی باقی مانده که البته فقط به ایستادگی و استقامت نیاز دارد. سوریه از تجزیه و طرح توطئه آمیزی نجات یافت که پول های هنگفت و سلاحهای فراوان و دهها هزار فرد مسلح برای آن هزینه شد. آنها پس از ناتوانی در دستیابی به اهداف خود از طریق نظامی در سوریه تلاش کردند از طریق سیاسی به اهداف خود دست یابند.

وی در ادامه افزود: سوریه تا کنون در نبرد سیاسی با وجود جنگ روانی و محاصره ای که با آن روبرو است، به پیروزی برسد. آنکه ایران، سوریه، ونزوئلا، غزه و یمن را محاصره کرده، حالا خود از پیامدهای شیوع ویروس کرونا رنج می برد. ایران، حزب الله و گروههای مقاومت وارد سوریه شده و (با تروریسم) جنگیدند، ایران هرگز وارد نبرد نفوذ با هیچ کس نشده و هیچ مشکلی هم با روسیه ندارد و هیچ چشمداشت و طمعی هم به سوریه ندارد.

دبیر کل حزب الله اظهار داشت: هدف ایران در سوریه، جلوگیری از سقوط آن و سیطره آمریکا  و اسرائیل بر آن است و هرگز در امور داخلی آن دخالت نمی کند. در سوریه مستشاران و کارشناسان ایرانی از سال 2011 و با تعداد زیادی پیش از جنگ حضور داشته‌اند، ولی نیروی نظامی ایرانی در آنجا حضور ندارد، این مستشاران به آماده سازی و مدیریت گروههای عربی، سوری و اسلامی می پردازند و هیچ نیروی نظامی ماند لشکر یا تیپ ایرانی حضور ندارد. مستشاران با تصمیم سوری و ایرانی در سوریه حضور دارند و رزمندگان هم با تصمیم سوریه و مقاومت حضور دارند و تحت تاثیر هیچ چیزی قرار نخواهد گرفت .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала