افشای تصادفی هویت یکی از مظنونان عملیات تروریستی 11 سپتامبر

© AP Photo / Amy Sancetta/Jerry Torrensافشای تصادفی هویت یکی از مظنونان عملیات تروریستی 11 سپتامبر
افشای تصادفی هویت یکی از مظنونان عملیات تروریستی 11 سپتامبر  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس فدرال آمریکا (FBI) به طور تصادفی نام یکی از مظنونان در حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 را فاش کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه The Sun ، اسنادی که از مساعد احمد الجراح، کارمند وزارت امور خارجه عربستان سعودی نام می برند ،  در اینترنت منتشر شدند. وی از سال 1999 تا 2001 در سفارت عربستان واشنگتن مشغول به کار بود. گفته می شود که وی احتمالاً به شبه نظامیان حمله کننده به برج های مرکز تجارت جهانی با هواپیما کمک کرده است. خاطرنشان شده که این دیپلمات مسئول نظارت بر فعالیت کارکنان وزارت امور اسلامی در مساجد و مراکز اسلامی تحت پوشش عربستان در آمریکا بوده است.

محاکمه مغز متفکر حملات 11 سپتامبر در زندان گوانتانامو  - اسپوتنیک ایران
محاکمه "مغز متفکر" حملات 11 سپتامبر در زندان گوانتانامو

اندکی پس از انتشار اسناد نامبرده در اینترنت ، مقامات وزارت دادگستری این اسناد را از دسترس عموم خارج کردند. برت ایگلسون،  نماینده اتحادیه قربانیان حملات 11 سپتامبر معتقد است که اف بی آی در تلاش است تا دخالت عربستان سعودی در این حملات را پنهان کند. ریاض ارتباط خود با تروریست ها را انکار می کند.

14 سپتامبر 2019 ،اف بی آی نام یک مظنون دیگر در حملات 11 سپتامبر 2001 اعلام کرده بود. اطلاعات شخصی این شهروند عربستان سعودی به وکلای مدافع خانواده های قربانیان تقدیم شده است.

11 سپتامبر 2001 ، بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ نوین ایالات متحده رخ داد. دو هواپیما به برج های مرکز تجارت جهانی در نیویورک حمله کرده و هواپیمای سوم روی مقر پنتاگون و هواپیمای دیگری در  حوالی شهر شنکسویل ایالت پنسیلوانیا سقوط کرد. در نتیجه 2976 نفر جان باختند و بیش از 4 هزار نفر زخمی شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала