واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به معاون وزارت امنیت داخلی آمریکا

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranواکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به معاون وزارت امنیت داخلی آمریکا
واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به معاون وزارت امنیت داخلی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسوی سخنان معاون وزارت امنیت داخلی آمریکا را مزخرف گویی نامید.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سخنان کن کوچینلی، معاون وزارت امنیت داخلی آمریکا در توییتر نوشت: "مزخرف گویی را پایان دهید! از سپتامبر 2018، آقای دکتر ظریف، موضوع «تبادل سراسری زندانیان» را روی میز گذاشته اند و از آمریکا خواسته اند که در قبال ایرانیان گروگان در آمریکا و دیگر کشورها، مسئولانه اقدام کند. رژیم شما تاکنون با بی توجهی واکنش نشان داده و جان آن ها را به خطر انداخته است. جهان به اقدام شما و نه حرفتان می‌نگرد. هموطنان ما را آزاد کنید!"

محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
ظریف: مبادله زندانیان ایران وآمریکا نیاز به مذاکره ندارد

پیشتر کن کوچینلی، معاون وزارت امنیت داخلی آمریکا در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا نوشته بود: واقعا می‌خواهید شهروندانتان بازگردند، طفره نروید، یک هواپیما بفرستید، دنیا دارد نگاه می‌کند و منتظر همان نتایج همیشگی هستند، که شما جز حرف زدن کاری نمی‌کنید.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران پس از نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره بحث تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: بنده در مهرماه سال 1397 بر اساس تصمیمی که گرفته شد، در نیویورک اعلام کردم که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد کلیه زندانیان ایرانی که در آمریکا و یا در سایر کشورها با فشار آمریکا زندانی هستند با کلیه زندانیان آمریکایی مبادله شوند، این صحبتی بوده که ما بیان کرده‌ایم.

ظریف درباره ​مبادله زندانیان و بازداشت‌شدگان بین ایران و آمریکا گفته بود که این کار مشکلی ندارد و نیاز به مذاکره نداریم و ما اصلا مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت اما مبادله زندانیان با هماهنگی حافظ منافع آمریکا در ایران انجام می‌شود. سخنگوی دولت نیز همین موضوع را اعلام کرده است لذا تغییر سیاستی نداریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала