محاسبه‌گر احتمال مرگ بر اثر کرونا‌ویروس ساخته شد

© AP Photo / Jane Barlowمحاسبه گر احتمال مرگ بر اثر کرونا‌ویروس ایجاد شد
محاسبه گر احتمال مرگ بر اثر کرونا‌ویروس ایجاد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان لهستانی دستگاه محاسبه‌گری ساختند که احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا‌ویروس را در افراد محاسبه کرده و تخمین می‌زند.

به گزارش اسپوتنیک، محاسبه‌گر احتمال مرگ در صورت ابتلا به عفونت کرونا‌ویروس توسط دانشمندان لهستانی تهیه شده است.

همانطور که نماینده پارک علم و فناوری، مگدالولنا مالارا-شویتونسکا به خبرنگاران گفت، این برنامه " سن و جنس یک فرد را در نظر می گیرد، و همچنین اطلاعاتی در مورد چهار نوع اصلی بیماری های مزمن را."

چرا مردان در مقابل کرونا بیشتر آسیب پذیرند؟ - اسپوتنیک ایران
چرا مردان در مقابل کرونا بیشتر آسیب پذیرند؟

به گفته وی، پزشکان و اپیدمیولوژیست ها در ایجاد این محاسبه‌گر شرکت کردند.

از جمله بیماریهای مزمن که محاسبه کننده در آن به حساب می روند، بیماریهای قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت قندی و آنکولوژی است.

پیتر بندوش، مدیر توسعه این محاسبه گر گفت:"خطر مرگ ناشی از COVID کاملاً به روش زندگی بستگی دارد و بیماریهای مرتبط با آن، از جمله چاقی، دیابت، فشار خون بالا و عوارض آنها. داده های اخیر نشان می دهد که میزان مرگ و میر در بین افراد فاقد بیماری های مزمن کمتر از 1٪  کل موارد مرگ و میر است. "

هنگام آزمایش محاسبه گر، مشخص است که خطر مرگ در صورت آلوده شدن با کرونا‌ویروس برای یک مرد 30 ساله بدون بیماری های مزمن 0.03٪ و برای یک زن - 0.02٪ است. در سن 80 سالگی، خطر ابتلا به مرد مبتلا به دیابت و آنکولوژی 25.86 درصد و برای یک زن در سن مشابه و با همان بیماری ها - 14.03 درصد است.

در 11 مارس، سازمان بهداشت جهانی شیوع عفونت کرونا‌ویروس جدید را یک پاندمی اعلام کرد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، بیش از 3.9 میلیون مورد عفونت در جهان ثبت شده است ، بیش از 274 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала