ناوچه ایرانی به اشتباه هدف قرار گرفته شد

اشتراک
روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس از بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در محدوده آبهای بندر جاسک خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، اعلام کرد: بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت) در حین تمرین دریایی تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک "کنارک" دچار حادثه شد که تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

شناور کنارک دیروز بعد از ظهر و در جریان یک تمرین نظامی مورد اصابت یک موشک قرار گرفت. گفته می شود در جریان این حادثه کنارک پس از انتقال هدف تمرینی به مقصد، بدلیل عدم برخورداری از فاصله مناسب از هدف، مورد اصابت قرار گرفته است. ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.

گفتنی است که ناوچه موشک انداز "کنارک" کلاس هندیجان با کد ۱۴۰۳ است که از سال ۱۹۸۸ در خدمت نیروی دریایی ایران می‌باشد.

این ناو با ۴۷ متر طول، ۸.۵ متر عرض و ۴۴۷ تن وزن و آبخور ۲.۹ متر قابلیت حمل بار و نفرات را دارد. علاوه بر این در زمینه تجهیزات رزمی نیز این کلاس از یک قبضه توپ ۲ میلیمتری برخوردار است و همچنین ۴ لانچر موشک کروز ضدکشتی نور نیز برای شلیک علیه اهداف سطحی بر روی آن نصب شده است.

قابلیت مین‌ریزی و حمل لانچر پهپاد از دیگر ویژگی‌های این کلاس است که باعث شده از آنها برای ماموریت‌های گشت دریایی و شناسایی نیز استفاده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала