مدیر عامل باشگاه فولاد خبر از بدهی 10 میلیون دلاری باشگاههای ایران داد

© Photo / IRNAمدیر عامل باشگاه فولاد خبر از بدهی 10 میلیون دلاری باشگاههای ایران داد
مدیر عامل باشگاه فولاد خبر از بدهی 10 میلیون دلاری باشگاههای ایران داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، بدهی باشگاههای ایرانی را افشا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: در فیرپلی مالی اروپا یک قانونی به نام قانون "سر به سر" وجود دارد که مضمون آن این است که هیچ‌کدام از باشگاه‌های کشور اروپایی حق ندارند بیش از 60 درصد درآمد خودشان را صرف هزینه‌های نقل و انتقالی کنند. در فرانسه هم وقتی باشگاه‌ها به سمت ورشکستی رفتند دولت فرانسه یک قانونی را به نام قانون مدیریت مالی تصویب کرد و در آن قانون باشگاه‌ها هر سال بودجه خودشان را برای یک سازمانی می‌فرستند و در آنجا باید برای ردیف‌های بودجه تعاریفی داشته باشند. عدم رعایت آن قوانین می‌تواند برای باشگاه‌ها عواقب داشته باشد.

وی افزود: در اروپا هم هیچ سقفی برای نقل و انتقالات وجود ندارد. آن‌ها به باشگاه‌ها می‌گویند شما بیشتر از 60 درصد درآمدهای‌تان حق ندارید که بازیکن بخرید. 

باشگاه روستوف بازیکن فوتبال ایرانی خودش را به تیم یوپن قرض داد - اسپوتنیک ایران
باشگاه روستوف بازیکن فوتبال ایرانی خودش را به تیم یوپن قرض داد

آذری با اشاره به اینکه باشگاه‌ها با سندسازی سقف نقل و انتقالات را دور می‌زنند، اظهار کرد: آیا ما قوانین الزام‌آوری در این زمینه داریم؟ فوتبال ما دچار یک وضعیتی شده که در آن حسابرسی دقیقی صورت نمی‌گیرد. حتی کسانی که متولی فوتبال ما هستند هم 120 هزار دلار جریمه می‌شوند! چرا فدراسیون فوتبال ما باید 120 هزار دلار جریمه شود؟ ما مدارکی که به AFC  فرستادیم را بررسی نکردیم که ببینیم آیا مدارک حسابرسی شده‌ای هستند و مبالغ حقیقی هستند. در کشورهای اروپایی وقتی ترازنامه باشگاه‌ها را نگاه می‌کنید، بازیکنان جزو درآمدهای باشگاه‌ها محسوب می‌شوند و این مسئله باعث می‌شود که تراز مالی آن‌ها مثبت است. اگر ما هم بازیکنان را جزو درآمدهای باشگاه حساب کنیم حداقل ترازمان منفی نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما اگر به این شرایط نمی‌رسیدیم الان حدود 10 میلیون دلار بدهی‌های مختلف باشگاه‌های ما نمی‌شد. آخرین شاه‌بیت این موضوع این بود که حتی داریم به این نتیجه می‌رسیم برخی باشگاه‌ها دارند با رسیدهای فیک بازیکنان‌شان را متقاعد می‌کنند. به نظرم این‌ها باید اصلاح شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала