ربیعی: برای تکمیل غربالگری کرونا به یک و نیم میلیون تست نیاز داریم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران روزانه 30 هزار تست انجام می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارشات در ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایران، ایران روزانه 30 هزار تست انجام می‌دهد.

سخنگوی دولت در این رابطه گفت:« ما روزانه ۳۰ هزار تست می‌گیریم که برای تکمیل غربالگری به یک و نیم میلیون تست نیاز داریم تا برنامه غربالگری ما کامل شود.

طبق گزارشات در ستاد ملی مبارزه با کرونا، افراد شناسایی شده روند افزایشی داشته اما افراد فوت شده کاهش یافته است.

آموزش ما تعطیل نشده بلکه بصورت مجازی و تصویری با کمک صدا و سیما انجام می‌شود. از ۲۷ اردیبهشت مدارس با معلمان باز هستند اما حضور در مدارس بصورت اختیاری است. برای دانشگاه ها به تصمیمی نرسیدیم، به نظر الگوی آموزش و پرورش برای آموزش عالی هم میتواند مورد نظر باشد اما خوابگاه ها باید فکری برایش شود.

همه مدارس به جز مدارس کودکان استثنایی از ۲۷ اردیبهشت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند؛ البته حضور دانش آموزان الزامی نیست. مدارس و آموزشگاه‌های ما هیچ گاه تعطیل نشدند. ستاد ملی کرونا به گسترش زیرساخت‌های موجود و تداوم فعالیت‌های آموزشی را مورد تاکید قرار داد.

واکنش ها به خبر بازگشایی مدارس در ایران + عکس  - اسپوتنیک ایران
واکنش ها به خبر بازگشایی مدارس در ایران + عکس

نباید زیرساخت به وجود آمده را کنار بگذاریم بلکه باید آن را تقویت کنیم. به لحاظ اینکه برخی از دانش‌آموزان به امکانات اینترنتی یا وسایل لازم، دسترسی نداشتند و امکان عقب ماندن آنها از آموزش وجود داشت، باید برای آنها فکری می‌شد. برای بحث آموزش‌های غیر نظری باید فکری می‌شد. در مقاطع بالا و دبیرستانی نیاز به گفت‌وگو و تعامل با معلمان احساس می‌شد.

حضور هیچ دانش‌آموزی در مدارس اجباری نخواهد بود.آنها می‌توانند ساعتی از هفته را با تدریس دروس خاصی سپری کنند و به مدرسه مراجعه کنند. خانواده‌هایی از حضور دانش‌آموزان در مدارس احساس نگرانی می‌کنند و فکر می‌کنند در خانه می‌توانند خودشان جبران تحصیلی را فراهم کنند، هیچ نیازی به حضور نیست.

مدارس بازگشایی می‌شوند و معلمان در مدارس حضور خواهند داشت. شیوه تعاملی آموزش همچنان ادامه خواهد داشت برنامه‌های آموزشی صدا و سیما تداوم دارد اما مدارس را هم باز کردیم تا دانش‌آموزانی که به رفع اشکال و ابهام و دروس نیاز دارند و در کلاس‌های کارگاهی می‌توانند به مدرسه بروند.

الگوی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برای آموزش عالی شاید بتواند کارگشا باشد به ویژه در دروسی عملی و کارگاهی است. البته درباره بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی هم باید بررسی و تصمیم‌گیری کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала