آغاز صادرات کیت سرلوژی کرونا به ترکیه

© Sputnik / Vitaly Timkivسیستم تست کرونا ویروس
سیستم تست کرونا ویروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کرمی: از اول هفته آینده صادرات و ارسال این کیت‌ها به ترکیه نیز آغاز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی اعلام کرد که مراحل قرارداد فروش کیت کرونا به ترکیه به اتمام رسیده و از اول هفته آینده صادرات و ارسال این کیت‌ها به ترکیه نیز آغاز می‌شود.

وی در ادامه گفت:«ایران توانسته با کمک نخبگان و فناوران خود محصولی هایتک را در کمترین زمان ممکن تولید و به جامعه عرضه کند که از تمامی استانداردهای اروپایی برخوردار باشد. به عبارت دیگر سطح تکنولوژی و فناوری ایران به حدی است که مورد پذیرش کشوری مانند آلمان قرار گرفته و اکنون این کشور و سایر کشورهای اروپایی  متقاضی وارد کردن کیت‌های تشخیص کرونا از ایران هستند.  صادرات محموله ارسالی کیت‌های تشخیصی به آلمان در ۱۵-۱۰ روز آ ینده به یک میلیون نفر افزایش می‌یابد

واکنش ها به خبر بازگشایی مدارس در ایران + عکس  - اسپوتنیک ایران
واکنش ها به خبر بازگشایی مدارس در ایران + عکس

کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی و برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز، تقاضای خود را برای خرید کیت از ایران ارائه داده‌اند که صادرات به این کشورها نیز در دستور کار قرار داد.نتیجه انجام آزمایش با این کیت‌ها نشان می‌دهد که آیا فرد تست‌شده مبتلا به کرونا بوده و اکنون بهبود یافته یا اینکه تا به حال مبتلا نشده است. نکته قابل توجه اینکه در حال حاضر سه نوع کیت تشخیص کرونا شامل کیت سرولوژی، کیت تشخیص سریع و کیت PCR  وجود دارد که هر کدام عملکرد خاص خود را داشته و شیوه انجام آزمایش با هر کدام متفاوت است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала