آزمایش موشک هایپرسونیک روسیه از بمب‌افکن

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationآزمایش موشک هایپرسونیک روسیه از بمب‌افکن
آزمایش موشک هایپرسونیک روسیه از بمب‌افکن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روسیه آزمایش موشک جدید هایپرسونیک با پرتاب آن از بمب افکن تو-2M3 با موفقیت صورت گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، منابع مجتمع نظامی - صنعتی روسیه از آزمایش یک موشک جدید هایپرسونیک با پرتاب آن از بمب افکن تو-22M3 خبر داد.

بر طبق اعلامیه منتشره، جزئیات بیشتر در خصوص این آزمایش منتشر نشده است. برد موشک‌ متعلق به کلاس موشک های كروز X-32 نبوده و با آن فرق دارد. کار روی مهمات جدید از چند سال پیش آغاز شده بود. این موشک پس از بروزرسانی تو-22M3M به  ارتش روسیه تحویل داده خواهد شد.

توپولوف 160 توپولوف-160 - اسپوتنیک ایران
نشنال اینترست یک ایراد بمب افکن توپولوف ۱۶۰ را یافت

پیش از این گزارش شد که روسیه در حال تولید دو نوع موشک هایپرسونیک هواپیمایی است. یکی از این موشک ها «کینژال» نام دارد و در جنگنده میگ-31K نصب می شود.  موشک دوم برای جنگنده های نسل پنجم سو-57 طراحی شده که نام و مشخصات آن تا هنوز اعلام نشده است.

 بمب افکن های چند منظوره دوربرد تو-22M3، برای از بین بردن اهداف زمینی و دریایی برای ارتفاعات بلند، متوسط و پایین  در سال 1989 طراحی شد. در مجموع 268 هواپیما از این نوع تولید شد.  بمب افکن های تو-22M3 در حملات هوایی علیه تروریست ها در سوریه شرکت داشت.

موشک هایپرسونیک کینژال با سرعتی ۱۰ برابر سرعت صوت از تمام سیستم‌های دفاع هوایی ضد بالستیک موجود عبور کرده و کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای را به اهداف واقع در مسافت تا ۲ هزار کیلومتر می‌رساند. این موشک می‌تواند ناوهای هواپیمابر، ناوشکن‌ها و رزم‌ناوهای دشمن را مورد هدف قرار دهد. کینژال قابلیت مسلح شدن به کلاهک معمولی و هسته‌ای را دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала