ثبت تست آنتی ژن کروناویروس

© REUTERS / UPMC / Handoutثبت تست آنتی ژن کروناویروس
ثبت تست آنتی ژن کروناویروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آمریکا تست آنتی ژن که طی یک دقیقه وجود کروناویروس را مشخص می‌کند مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، در آمریکا تست آنتی ژن که طی یک دقیقه وجود کروناویروس را مشخص می‌کند مورد تأیید قرار گرفت.

دانشگاه جانز هاپکینز در آخرین آمار خود اعلام کرد که هزار و 635 نفر دیگر در آمریکا در اثر ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته جان باخته ‌اند و شمار قربانیان به 77 هزار و 180 نفر افزایش یافته، همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به مرز یک میلیون و 284 هزار نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان به کروناویروس در جهان از مرز 4 میلیون نفر عبور کرده است. بیش از 275 هزار نفر در نتیجه این پاندومی جان خود را از دست دادند.

ثبت رکورد نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران
ثبت رکورد نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала