ایمنی در برابر زلزله با تغییرات ساده در چیدمان منزل +ویدئو

© Photo / MRISمنزل آینده باراک اوباما
منزل آینده باراک اوباما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تغییر در زندگی و رعایت اصولی ساده در چیدمان خانه، می‌تواند خطر آسیب از زلزله را به طور چشمگیری کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، زلزله از جمله بلایای طبیعی است که می‌توان با آگاهی در رابطه با ایمنی در برابر آن از صدمات جانی و مالی، تا حد بسیاری کاست. ‌کشورهایی که در زمین‌های زلزله خیز و روی گسل فعال قرار دارند باید سبک زندگی خود را مطابق با طبیعت تغییر دهند. جدایی از استحکام ساختمان‌ها، چیدمان صحیح منزل برای مقابل با زلزله و کاهش خطرات آن بسیار پراهمیت است.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

در ذیل مواردی از چیدمان ایمن خانه در زلزله اشاره شده است که هر شخصی می‌تواند با رعایت کردن آن از خسارات زمین لرزه‌های پیش‌بینی نشده بکاهد و ایمن باشد:
کمدها، آینه‌های بزرگ، تابلوها، لوستر و اشیا آویزان از بالای تخت‌خواب و محل استراحت دور شوند و یا با بست به دیوار محکم شوند تا با کوچکترین لرزه به شما آسیب نرسانند.
دور شدن محل استراحت از پنجره‌ها ضروری است.
اشیا سنگین و خطرآفرین باید به کابینت‌های پایین منتقل شده و درب کابینت‌ها قفل شوند چون در هنگام زلزله احتمال سقوط دارند.
شلنگ وسایل گازسوز باید انعطاف‌پذیر باشد؛ یخچال و دیگر وسایل الکترونیکی نیز به دیوار بست شوند.
در پذیرایی و دیگر بخش‌های منزل چینش وسایل باید به گونه‌ای باشد که محل نشستن افراد زیر پنجره‌های شیشه‌ای، زیر تابلوهای بزرگ و دیگر اشیا پرت شدنی و خطرآفرین قرار نگیرند.
وسایل گران قیمت خود را جایی بگذارید که هم آسیب نبیند و هم سرقت نشود.
در پارکینگ نیز وسایل آسیب‌رسان و خطرآفرین از خودروها دور شود .

View this post on Instagram

A post shared by karajcty (@karajcty) on

جمعی از کاربران چیدمان صحیح منازل را از موارد انکارناپذیر در کاهش خطرات و صدمات حاصل از زلزله می‌دانند. جمعی نیز این موضوع را به دلیل اینکه بر این باورند ابتدا باید سازندگان ساختمان‌ها مباحث اصول ایمنی را رعایت کنند، نمی‌پذیرند. این کاربران معتقدند هر چند که ما این نکات را به خوبی رعایت کنیم و چیدمانی ایمن داشته باشیم در صورتی که ساختمان محکم نباشد و طبق اصول ایمنی ساخته نشده باشد از خطرات زلزله کم نخواهد شد. کاربران عنوان می‌کنند که بهتر است مسئولین با مانورهای زلزله آگاه‌سازی کنند و جامعه را برای چنین لحظات پرخطری آماده کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала