انتقال سامانه پاتریوت از عربستان و نقشه جدید آمریکا برای عراق

CC BY 2.0 / DoD News/Tech. Sgt. Brian Kimball / 161104-F-QP401-031انتقال سامانه پاتریوت از عربستان و نقشه جدید آمریکا برای عراق
انتقال سامانه پاتریوت از عربستان و نقشه جدید آمریکا برای عراق
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک کارشناس امنیتی در عراق در خصوص نقشه آمریکا به منظور انتقال سامانه پاتریوت از عربستان به این کشور هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت المعلومه، «امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس امنیتی در عراق در خصوص تحرکات نیروهای آمریکایی برای انتقال سامانه پاتریوت از عربستان به عراق هشدار داده و تاکید نمود: ممکن است این سامانه در پایگاه های دیگر در اقلیم کردستان و یا حتی کرکوک نصب گردد.

الساعدی خاطر نشان کرد: اخیرا آمریکا اعلام کرده سامانه پاتریوت خود را از عربستان خارج می کند؛ اما در عین حال باید در خصوص ورود این سامانه به عراق در راستای حمایت از تروریست های داعش آگاه باشیم.

وی افزود: آمریکا تلاش می کند تا پس از تماس تلفنی با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر جدید عراق برای آغاز یک گفتگو با هدف امضای یک توافق جدید به منظور ابقای نیروهای خود در این کشور زمینه سازی کند.

سناریوی باج گیری جدید آمریکا از عربستان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سناریوی باج گیری جدید آمریکا از عربستان

کارشناس امنیتی عراق بیان داشت که حجم بالای تحرکات تروریستی پیش از رای اعتماد پارلمان به کابینه الکاظمی باعث شده است که احزاب سیاسی برای تصویب این دولت تحت فشار قرار بگیرند.

الساعدی متذکر شد که طرف آمریکایی یک طرح جدید با هدف تمرکز در پایگاه های نظامی عراق به دور از موشک های مقاومت شروع کرده و ممکن است سامانه پاتریوت را از عربستان به کرکوک یا کردستان منتقل کند و یا اینکه بر اساس مناطق استقرار تروریست ها آن را تبدیل به یک سامانه سیار کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала