چین می خواهد پتانسیل هسته‌ای خود را به هزار کلاهک افزایش دهد

© Sputnik / Anton Denisovچین می خواهد پتانسیل هسته ای خود را به هزار کلاهک افزایش دهد
چین می خواهد پتانسیل هسته ای  خود را به هزار کلاهک افزایش دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه نگار چینی خواستار افزایش توان هسته‌ای چین به هزار کلاهک شد.

به گزارش اسپوتنیک، هو سیجین، سردبیر نشریه چینی گلوبال تایمز، خواست تا پتانسیل هسته ای این کشور به هزار کلاهک افزایش کند. وی ستونی را با پیشنهاد مربوطه در وب سایت نشریه منتشر کرد. 

نیروهای مسلح چین - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تسلیحات مدرنیزه چین

به گفته هو سیجین، افزایش تعداد کلاهک ها در یک زمان نسبتاً کوتاه ضروری است. از هزار کلاهک پیشنهادی، یک دهم آنها باید روی موشک های استراتژیک دونگ فنگ-41 نصب شوند.

این روزنامه نگار لزوم ایجاد توان نظامی را با تمایل به "مهار جاه طلبی های استراتژیک ایالات متحده" توضیح می دهد. هو سیجین می نویسد: "ما یک ملت صلح طلب هستیم و متعهد شده ایم که هرگز از سلاح های هسته ای استفاده نکنیم، اما به زرادخانه هسته ای وسیع تری نیاز داریم."

این روزنامه نگار، برخی از سیاستمداران آمریکایی را بدون اشاره به نام آنها، ایجاد کننده روحیه "آشکارا خصمانه" نسبت به چین می داند. در عین حال، او می خواهد که وی را به عنوان "تاجر جنگ" نخوانند. به نظر وی این سلاح های هسته ای است که باید همزیستی مسالمت آمیز پکن و واشنگتن را فراهم کند.

وضعیت و تعداد سلاح های هسته ای چین دقیقاً مشخص نیست. براساس اعلام وزارت دفاع آمریكا، در بهار سال 2019، پكن تقریباً 90 موشك بالستیک بین قاره ای، و همچنین 80 موشك برد بینابینی، 150-450 موشك با برد متوسط و 750-1000 موشك با برد كوتاه را در اختیار داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала