قدرت‌نمایی ماهواره نور

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردار باقری: پرتاب ماهواره نور، موازنه قدرت را دچار تغییر و تحول کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «مهر»، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت:« طرح ریزی، برنامه ریزی، بودجه بندی و پشتوانه سازی منابع انسانی، اعتباری، فکری، معنوی و مادی برای پیش برندگی سازمان به سمت اهداف، راهبردها و سیاست‌های تعیین شده و اعمال مراقبت‌های لازم برای عدم شکل‌گیری بیراهه در مسیر و روند حرکتی سازمان و کارکنان از شاخص‌ها و مؤلفه‌های راهبردی است که مجموعه‌های متولی طرح و برنامه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در زمره وظایف اساسی خود عهده دار آن هستند.

ماهواره نظامی نور، نماد سیاست ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ماهواره نظامی نور، نماد سیاست ایران

سازگارمندسازی سازمان و منابع با الزامات و مقتضیات مأموریتی از جمله نقش‌های مهم و کلیدی طرح و برنامه در نیروهای مسلح است. نگاه به تحولات جهانی و پیشرفت‌ها در حوزه فناوری و تأثیر آن در مأموریت‌ها و نحوه مواجهه نیروهای مسلح با تهدیدات از جمله موضوعاتی است که در فرآیندهای بهبود و اثربخشی سازمان و پیش‌بینی طرح‌های جامع و سندهای راهبردی مورد نیاز برای اجرای موفق دکترین و مأموریت‌های نیروهای مسلح که با امنیت ملی و صیانت از ملت و تأمین شرایط لازم برای زندگی توأم با آرامش و اطمینان آنان پیوند خورده است، بایستی مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور پرتاب ماهواره نور به فضا را از نشانگرهای مهم در احساس مسئولیت نیروهای مسلح برای نقش آفرینی همزمان در عرصه مقابله با کرونا و عدم غفلت از توجه به راهبرد ظرفیت افزایی اقتدار آفرین در کشور می دانیم.

مأموریت نیروهای مسلح در هیچ زمانی حتی در شرایطی که جامعه ما با بحران شیوع ویروس کرونا مواجه شده است تعطیل پذیر نبوده و با حداکثر دوراندیشی و برنامه‌ریزی ضمن ادامه برنامه‌های خود در حوزه دفاعی و امنیتی، در عزم و اراده ملی برای مقابله با این بیماری نقش‌های حیاتی شکوهمندی را همراه با مدافعان و مجاهدان عرصه سلامت کشور ایفا کرده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала