عربستان چگونه با کرونا مبارزه می کند؟ + جزئیات

© REUTERS / Ahmed Yosriعربستان چگونه با کرونا مبارزه می کند؟ + جزئیات
عربستان چگونه با کرونا مبارزه می کند؟ + جزئیات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان یگان های ویژه پلیس برای اجرای محدودیت‌های تجمعات در راستای مهار شیوع کرونا تشکیل داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مقامات عربستان سعودی تجمع بیش از پنج نفر را ممنوع و اعلام کرده اند ناقضان قوانین مربوط به تجمعات طبق قانون مجازات خواهند شد.

عربستان همچنین شهروندانی که هرگونه تخلف از این قوانین و محدودیت‌ها را اطلاع دهند، تشویق کرده است. وزارت کشور عربستان امروز لیست مربوط به کاهش تجمعات را که در قطع زنجیره انتقال کرونا نقش دارند و نیز لیست تخلفات و مجازات‌های در نظر گرفته شده در این باره را اعلام کرد.

تعداد واقعی شاهزادگان مبتلا به کرونا در عربستان فاش شد - اسپوتنیک ایران
تعداد واقعی شاهزادگان مبتلا به کرونا در عربستان فاش شد

براساس لیست کاهش تجمعات که وزارت کشور مصوب و وزیر کشور آن را امضا کرده همه افرادی که از هرگونه تجمع مغایر با احکام این لیست مطلع هستند باید محلی که شاهد چنین تجمعی است را به طرف مربوطه گزارش دهند.

یک منبع وزارت کشور عربستان اعلام کرد، پیرو اعلام دستورالعمل‌های صادر شده قبلی درباره مقررات و مجازات‌ها در حق ناقضان تدابیر قرنطینه و پیش‌گیری و براساس بند دوم دستور سلطنتی وزارت کشور لیست کاهش تجمعات را صادر کرد که در جلوگیری از شیوع کرونا نقش دارند.

طبق این لیست، فاصله گذاری اجتماعی، تنظیم تجمعات مردمی که دلیل اصلی شیوع کرونا است باید رعایت شود و تجمعات کاهش یابد چراکه ممانعت از شیوع کرونا و مهار آن را تضمین می‌کند. انواع تجمعات خانوادگی، غیرخانوادگی، تجمعات در مناسبت‌های اجتماعی، تجمعات کاری، تجمعات در محل‌های تجاری منع می‌شوند. عربستان یک سری مجازات اعم از حبس و جرایم نقدی را برای متخلفان در نظر گرفته است. بر اساس برخی از گزارش ها میزان جرایم نقدی تا  صد هزار ریال سعودی معادل   27 هزار دلار اعلام شده است.

بر این اساس برای نظارت بر انواع تجمعات و محل‌های برگزاری آن چه در داخل محله‌ها یا شهرها یا خارج آن یگان‌های امنیتی پلیس تشکیل شده تا با گروه‌های ناظر بر تاسیسات بخش خصوصی همکاری کنند.

عربستان دارای بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در جهان عرب است.  آمار کل مبتلایان به کرونا در عربستان تا دیروز به 33 هزار و 731 نفر رسید که از بین آنها 219 نفر جان خود را از دست داده اند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала