استاندار تهران درباره خسارت های جانی و مالی ناشی از زلزله صحبت کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / استاندار تهران درباره خسارت های جانی و مالی ناشی از زلزله صحبت کرد
استاندار تهران درباره خسارت های جانی و مالی ناشی از زلزله صحبت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محسنی بندپی: بعد از زلزله بیش از 40 پس لرزه داشتیم.

به گزارش اسپوتنیک، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: وقوع زلزله 5.1 ریشتری در بامداد جمعه را شاهد بودیم، که استان‌های البرز، تهران و مازندران را تحت تأثیر قرار داد و اکیپ‌های امدادونجات بلافاصله به روستاهای محل زلزله اعزام شدند.

وی افزود: خسارات مالی و جانی ناشی از زلزله نداشتیم، اما در پی وقوع زلزله و تبعات آن در گیلاوند یک سالمند در پی فرار جان خود را از دست داد و یک خانم 21 نیز بر اثر ایست قلبی ناشی از ترس از زلزله جان سپرده است. دو هزار و 600 نفر در اورژانس و شش اکیپ هلال احمر به مناطق زلزله اعزام شدند و در حال حاضر شرایط به ثبات رسیده است و مصدومین نیز به غیر از دو نفر که در مراکز درمانی هستند، مرخص هستند.

محسنی بندپی ادامه داد: بعد از زلزله بیش از 40 پس لرزه داشتیم، اما آنچه مهم است، آمادگی تیم‌های امداد و نجات، اماکن اسکان اضطراری و انبارهای هلال احمر است، مخازن آب استان نیز آمادگی آب رسانی به مناطق در صورت قطع آب را دارند.

وی شرایط تهران با توجه به ویژگی‌هایی که دارد و ساختمان‌های بلندمرتبه فوق العاده توصیف کرد و گفت: نیاز به امکانات پهبادی برای هلال احمر و امدادرسانی در تهران داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала