چرا وضعیت کشورهای اروپای غربی و شرقی در مقابل کروناویروس متفاوت است؟

© REUTERS / Flavio Lo Scalzoچرا وضعیت کشورهای اروپای غربی و شرقی در مقابل کروناویروس متفاوت است؟
چرا وضعیت کشورهای اروپای غربی و شرقی در مقابل کروناویروس متفاوت است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اروپا تفاوت معناداری در شیوع کرونا‌ویروس بین کشورهای اروپای غربی و شرقی وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، در اروپا و در پس زمینه شیوع کرونا‌ویروس، می توان تقسیم بندی شرقی و غربی را مشاهده کرد. 

به نوشته این نشریه، کشورهای اروپای شرقی نسبت به کشورهای اروپای غربی بسیار کمتر آسیب دیدند. بنابراین، در حال حاضر، بیست کشور اروپایی با وخیم ترین وضعیت بیماری همه گیر، فقط کشورهایی را شامل می شود که در بخش غربی قاره از جمله ایتالیا، اسپانیا و انگلستان قرار دارند. در همین زمان، در لهستان، یونان، جمهوری چک، کشورهای بالتیک و سایر کشورهای اروپای شرقی تعداد نسبتاً کمی از موارد عفونت ثبت شده است.

سرنوشت اروپا در بحران کرونا - اسپوتنیک ایران
سرنوشت اروپا در بحران کرونا

به گفته کارشناسان، این وضعیت با این واقعیت توضیح داده می شود که کشورهای اروپای شرقی با توجه به وضعیت ضعیف سیستم های مراقبت‌های بهداشتی خود، خیلی زودتر به بستن مرزهای خود و معرفی اقدامات سخت قرنطینه اقدام کردند، زیرا آنها می ترسیدند که نتوانند با افزایش شدید تعداد مبتلایان با آن روبرو شوند. به عنوان مثال، جمهوری چک در تاریخ 13 مارس ورود به اتباع خارجی را محدود کرد، در حالی که فقط 120 مورد از عفونت کرونا‌ویروس در این کشور ثبت شده بود. در همان روز، لهستان مرز را بست، جایی که در آن زمان فقط 68 نفر آلوده بودند. در یونان، مقامات تصمیم گرفتند که در 10 مارس، هنگامی که 89 مورد عفونت در این کشور تأیید شد، تمام مدارس را قرنطینه کنند.

در همین زمان، کشورهای اروپای غربی با اعتماد به نفس به سیستم های مراقبت های بهداشتی خود، در حالی در مورد وضع محدودیت ها فکر می کردند که شرایط پیش از آن تهدیدآمیز شده بود. در ایتالیا، معرفی اقدامات قرنطینه در 10 مارس اعلام شد، زمانی که بیش از 9 هزار مورد عفونت در این کشور کشف شد و 463 بیمار مبتلا به کرونا ویروس درگذشته بودند. یک الگوی مشابه در فرانسه و اسپانیا مشاهده شد. در بریتانیا، قرنطینه عمومی فقط در 23 مارس مطرح شد و مرزهای این کشور همچنان باز است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала