هزینه گزاف رنگ آمیزی دیوار مرزی آمریکا و مکزیک

© AFP 2023 / Guillermo Ariasهزینه گزاف رنگ آمیزی دیوار مرزی آمریکا و مکزیک
هزینه گزاف رنگ آمیزی دیوار مرزی آمریکا و مکزیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رنگ کردن دیوار مرزی آمریکا و مکزیک به دستور دونالد ترامپ، ۵۰۰ میلیون دلار برای ایالات متحده هزینه خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست روز چهارشنبه نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا بر نقاشی تمام دیوار محافظ در مرز آمریكا و مکزیك به رنگ مشکی اصرار دارد. طبق پیش بینی‌ها، چنین کاری می تواند در چارچوب پروژه ساخت و ساز (این دیوار) هزینه‌ها را ۵۰۰ میلیون دلار افزایش دهد.

انسداد موقت پول ساخت دیوار مرزی آمریکا با مکزیک - اسپوتنیک ایران
انسداد موقت پول ساخت دیوار مرزی آمریکا با مکزیک

واشنگتن پست می‌نویسد که موضوع نقاشی کل دیوار به رنگ مشکی طی چند سال گذشته بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در ابتدا نیز به دلیل هزینه بالای رنگ مشکی و هزینه‌ بالای نگهداری، از این پروژه حذف شده بود. در پاییز، ارتش و مقامات مرزی اعتقاد داشتند که آنها می توانند رئیس جمهور آمریکا را از این ایده منصرف کنند. با این حال، ترامپ این موضوع را نپذیرفت.

این روزنامه به نقل از یک مقام رسمی شرکت کننده در پروژه ساخت و ساز دیوار نوشت: رئیس جمهور آمریكا نظر خود را تغییر داده است و می خواهد دیوار را نقاشی كند. ما در حال اصلاح قراردادها هستیم تا این بند را اضافه كنیم.

واشنگتن پست می‌نویسد: رئیس جمهور آمریكا معتقد است كه چنین رنگی باعث می شود دیوار به حدی گرم شود كه لمس آن غیر ممكن باشد. علاوه بر این، به گفته دونالد ترامپ، رنگ سیاه قرار است تصویری "غیرقابل نفوذ" به این دیوار بدهد.

بخشی از این دیوار به طول حدود ۲۰۰ کیلومتر که ساخت آن توسط رئیس کاخ سفید در ماه فوریه اعلام شده است، در حال حاضر به رنگ مشکی درآمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала