اکثریت فوتی‌های کرونا در ایران در چه بازه سنی هستند؟

© Sputnik / Shiva Abshenassاکثریت فوتی‌های کرونا در ایران در چه بازه سنی هستند؟
اکثریت فوتی‌های کرونا در ایران در چه بازه سنی هستند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیته اپیدمیولوژیک وزارت بهداشت ایران میانگین سنی مبتلایان و فوت شدگان کرونا در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بنابر اعلام گزارش اپیدمیولوژی وزارت بهداشت ایران، میانگین سنی مبتلایان به کرونا در این کشور طی ۷۲ ساعت گذشته ۵۱.۸ سال بوده است. همچنین طبق بررسی‌های انجام شده میزان ابتلا به کرونا در مردان ۵۱.۸ درصد بوده و در زنان ۴۸.۲ درصد بوده است. در عین حال ۲۶.۱ درصد مبتلایان به کرونا دارای حداقل یک بیماری زمینه ای بودند.

آخرین آمار: تعداد مبتلایان کرونا در ایران از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار: تعداد مبتلایان کرونا در ایران از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت

این در حالی است که طی ۷۲ ساعت گذشته ۱۲.۲ درصد بیماران کرونایی در ایران در آی سی یو بستری شدند و ۱۳.۱ درصد بیماران کرونایی نیز جزو موارد شدید بیماری محسوب می‌شوند.

بر اساس اعلام کمیته اپیدمیولوژیک وزارت بهداشت ایران، در هفته گذشته میانگین سنی فوت شدگان ناشی از کرونا ۶۶.۸ سال و ۷۳.۵ درصد فوت شدگان سن بالای ۶۰ سال داشته اند. ۵۸.۳ درصد فوت شدگان در بین مردان و ۴۱.۷ درصد نیز در میان زنان مبتلا بوده است. همچنین ۳۶.۳ درصد فوت شدگان حداقل یک بیماری زمینه‌ای داشته اند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به ۱۰۱۶۵۰ نفر رسیده و تاکنون ۶۴۱۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته اند.

گفتنی است موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان سه میلیون و ۶۶۰ هزار و ۵۰۴ نفر است که ۲۵۲ هزار و ۶۸۲ نفر تاکنون جان باخته‌اند. بر  اساس این آمارها درصد کشندگی جهانی کرونا ۶.۹ درصد برآورد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала