از سرگیری برگزاری نماز های جمعه در تعدادی از شهرهای ایران

اشتراک
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد برگزاری نماز جمعه در ۱۸۰ پایگاه با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از دستکش و ماسک ئدر این هفته از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایرانی، این شورا دستورالعملی صادر کرده که از نمازگزاران خواسته شده فاصله اجتماعی را حتی در زمان اقامه نماز رعایت نموده و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

دیگر توصیه های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از این قرار است: استفاده از سجاده و مهر شخصی، استفاده از مهر شخصی با قابلیت شستشو، خودداری از توزیع نذورات در محل برگزاری نماز، خودداری افراد سالمند و دارای بیماری زمینه ای از شرکت در نماز، استفاده از کیسه کفش یکبار مصرف و خودداری جدی افراد دارای علائم سرماخوردگی از حضور در این مراسم دینی. 

نهادهای تصمیم گیرنده ایران برای راهپیمای روز قدس دچار اختلاف نظر شدند - اسپوتنیک ایران
نهادهای تصمیم گیرنده ایران برای راهپیمای روز قدس دچار اختلاف نظر شدند

برگزاری نماز جمعه‌ در ایران از هشتم اسفندماه تعطیل شده بود. این تعطیلی به درخواست وزیر بهداشت و درمان و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شده بود.

بتازگی حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران با اشاره به اینکه هنوز راهی طولانی برای عبور از  ویروس کرونا در پیش داریم، گفت: تقریبا سه هفته اوج داشتیم و در حال حاضر با ملایمت روند بیماری به سمت تثبیت می‌رود. البته هنوز راهی طولانی برای عبور از این ویروس در پیش داریم و تا زمانی که به‌طور دقیق دارویی برای درمان ویروس پیدا نشود و واکسن آن تهیه نشده شاید ماه‌ها و سال‌ها درگیر آن باشیم.

همچنین کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اشاره به بهبودی شمار زیادی از مبتلایان کرونا در ایران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تا کنون ۸۰۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند، ما جزو پنج کشور صدر نشین در زمینه بهبودی مبتلایان به کووید-۱۹ هستیم.

وی اعلام کرد: تعداد موارد ثبت شده عفونت کرونا ویروس در ایران نزدیک به 100 هزار نفر است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала