کاخ سفید عامل افزایش خطر جنگ هسته‌ای

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationکاخ سفید عامل افزایش خطر جنگ هسته‌ای
کاخ سفید عامل افزایش خطر جنگ هسته‌ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آکادمیسین روسیه در باره افزایش خطر جنگ هسته‌ای به دلیل اقدامات کاخ سفید هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی راگوف، آکادمیسین و رهبر علمی انستیتوی آمریکا و کانادا آکادمی علوم روسیه در باره افزایش خطر جنگ هسته‌ای به دلیل اقدامات کاخ سفید هشدار داد.

وی در این باره گفت:«دولت ترامپ تمدید پیمان «استارت3» ( معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی) را با پیوستن چین به آن مشروط کرده است. این امر تحت هیچگونه شرایطی اتفاق نخواهد افتاد.  پس از آنکه ایالات متحده از پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه خارج شد، «استارت 3» در واقع آخرین پیمان کنترل تسلیحات هسته‌ای است. اگر این پیمان هم از بین برود، تشنج نظامی شدت خواهد گرفت که خطر جنگ هسته‌ای را بیشتر خواهد کرد.

آمریکا درباره علت خارج کردن موشک های پاتریوت از عربستان توضیح داد - اسپوتنیک ایران
ادامه تلاش آمریکا برای جلوگیری از فروش تسلیحات روسی به ایران

مقابله واشنگتن و پکن حلقه مرکزی در سیستم مناسبات بین‌المللی را تشکیل می دهد که از دوران جنگ سرد در قرن گذشته ادامه دارد. این مقابله سیر صعودی خواهد پیمود. خطرناک ترین پیامد آن میتواند قطع مناسبات اقتصادی –تجاری بین دو کشور آمریکا و چین باشد».

چندی پیش، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: موضع ما کاملا روشن است. ما معتقدیم که دلیل و شرایطی برای انجام مذاکرات سه‌جانبه خلع سلاح هسته‌ای با مشارکت آمریکا و روسیه وجود ندارد. چین در این مذاکرات شرکت نمی‌کند. ما قبلا هم گفته‌ایم اما آمریکا بطور مداوم سعی در وارد کردن چین به این معامله دارد.

به گفته وی آمریکا مسئولیت ویژه‌ای در این خصوص دارد چرا که صاحب بزرگترین و مدرنترین زرادخانه جهان است. آمریکا باید به درخواست روسیه برای تمدید معاهده استارت (معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک) پاسخ دهد و زرادخانه بزرگ هسته‌ای خود را کوچک کند تا شرایط برای دیگر کشورهای هسته‌ای جهت ورود به این مذاکرات فراهم شود.

از زمان ملغی شدن معاهده تسلیحات هسته‌ای میان‌برد میان واشنگتن و مسکو در ماه اوت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها از یک معاهده دیگر کنترل تسلیحات با حضور روسیه و چین گفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала