مسائل اقتصادی در اولویت مجلس یازدهم ایران

© Sputnik / SHAمجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سلیمی: آن بخش از طرح‌ها و لوایحی باید به سرانجام برسد که می‌تواند کمکی به مردم از بعد معیشتی و تامین کالاهای اساسی بکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»،سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد که نمایندگان دوره یازدهم باید فارغ از مسائل سیاسی به دنبال تحقق شعار جهش تولید و حل مسائل معیشتی مردم باشند.

وی در ادامه گفت:«مجلس دهم باید در فرصت باقی‌مانده به طرح‌ها و لوایحی که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بر روی آنها کار کارشناسی شده توجه داشته و آن بخش از طرح‌ها و لوایحی که می‌تواند کمکی به مردم از بعد معیشتی و تامین کالاهای اساسی داشته را در اولویت قرار داده و به سرانجام رساند.

کمک 930 دلاری دولت ژآپن به زندانی ها و اعدامی ها  - اسپوتنیک ایران
کمک 930 دلاری دولت ژاپن به زندانی ها و اعدامی ها

مجلس یازدهم از آنجا که بیش از دو سوم نمایندگان آن از یک گرایش سیاسی هستند، می‌توانند تصمیمات مهمی را اتخاذ کنند. اولویت مجلس یازدهم باید مسائل معیشتی، اشتغال جوانان و هدفمند کردن یارانه‌ها باشد. از سوی دیگر سروسامان دادن به بازار مسکن با تصویب قوانین مالیاتی در حوزه خانه‌های خالی می‌تواند ثمربخش باشد و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

در خصوص بازار خودرو نیز شاهد افزایش روزافزون قیمت‌ها هستیم. مجلس یازدهم می‌تواند به این حوزه ورود کرده و بر روی قیمت و کیفیت خودروها تمرکز داشته باشد. به عبارت دیگر هدف اصلی مجلس یازدهم باید توجه به شعار جهش تولید بوده و مسائل اقتصادی باید در اولویت این مجلس باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала