شروع پیک کرونا در برخی استانهای ایران

© Photo / IRNAشروع پیک کرونا در برخی استانهای ایران
شروع پیک کرونا در برخی استانهای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، 15 استان کشور روند افزایشی کرونا را شاهد هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بااستناد به آخرین داده‌های منتشر شده از سوی کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت ایران در مورد بیماری کووید 19، با وجود روند نزولی کشوری اپیدمی، گزارش‌ها از شروع روند افزایشی در 15 استان کشور خبر می‌دهند.

ایران در پاییز شاهد موج دوم کرونا خواهد بود - اسپوتنیک ایران
ایران در پاییز شاهد موج دوم کرونا خواهد بود

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، در فرآیند ارزیابی روند گسترش بیماری کووید- 19 در استان‌های مختلف کشور از روند تغییرات موارد ابتلا و مرگ گزارش شده روزانه استفاده شده است. برای محاسبه روند تغییرات ابتلا و مرگ در 5 روز اخیر، ابتدا متوسط سه روزه تعداد گزارش ابتلا و مرگ هر روز با میانگین گرفتن از داده‌های همان روز، روز قبل و روز بعد محاسبه شده است. سپس میزان افزایش هر روز نسبت به روز قبل محاسبه شد. در نهایت، تغییر روند ابتلا و مرگ آخر با میانگین گرفتن از اعداد به دست آمده برای روزهای آخر محاسبه شد. برای تحلیل بهتر، شاخص‌های 5 روز آخر وارد آنالیز شد.

وزارت بهداشت همچنین روند کشوری بیماری در چند روز اخیر را کاهشی اعلام کرده است. بر همین اساس 9 استان (مرکزی، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، مازندران، خراسان شمالی، فارس، همدان و سیستان و بلوچستان) روند کاهشی را نشان می‌دهند.  همچنین چهار استان (قزوین، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و بوشهر) به احتمال زیاد اخیرا پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند.

بر اساس اعلام کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، روند افزایشی یا شروع پیک در 15 استان (قم، لرستان، ایلام، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه) مشاهده می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد استان کردستان به مرحله ثبات رسیده باشد.

وزارت بهداشت در مورد دو شهر اردبیل و سمنان اعلام کرد ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد. البته،  باید مدنظر داشت که یک استان می‌تواند چندین پیک منحنی را تجربه کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала