آیا ساخت واکسن کروناویروس تا پایان سال ممکن است؟

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن کرونا
 واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان آمریکایی در حال طراحی 14 نوع واکسن در قالب پروژه «سرعت مافوق صوت» هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز»، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اطمینان داد که تا پایان سال جاری واکسن نوع جدید کروناویروس ساخته خواهد شد.

او در این خصوص گفت:« ما با شدت تمام در این جهت کار می‌کنیم».

این درحالی است که مدتی قبل، انتونی فائوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا گفته بود که مقامات دولتی نمی‌توانند ساخت واکسن کروناویروس را تا ژانویه 2021 تضمین کنند.

متخصصان آمریکایی در قالب پروژه «سرعت مافوق صوت» در حال ساخت واکسن هستند تا بتوانند 100 میلیون دُز تا پایان سال بدست آورند. در روزهای آینده آزمایشات اضافی انجام خواهد شد که با توجه به نتایج آن‌ها 6 یا 8 واکسن از بین انواع دیگر باقی خواهد ماند تا مرحله بعدی آزمایشات کلینیکی آن‌ها شروع خواهد شد.

گسترش تحریم های آمریکا علیه حزب الله و ایران  - اسپوتنیک ایران
بازداشت دو ایرانی دیگر در آمریکا

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала