کشف روش جدیدی برای درمان کرونا در امارات

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر کشف روش جدیدی برای درمان کرونا در امارات
کشف روش جدیدی برای درمان کرونا در امارات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از پزشکان و متخصصان در امارات از کشف روش جدیدی برای درمان ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از پزشکان و پژوهشگران مرکز سلول‌های بنیادین در ابوظبی این روش درمانی را کشف کرده‌اند. در این روش، آنها سلول‌های بنیادین را از خون بیمار استخراج می‌کنند و پس از فعال‌سازی مجدد آنها سلول‌ها را دوباره به خود بیمار وارد می‌کنند.

تا کنون این روش درمانی روی 73 بیمار مبتلا به کرونا در امارات آزمایش شده است. آزمایش کرونای این بیماران پس از مورد درمان قرار گرفتن به این روش از طریق استنشاق آن، منفی اعلام شد. 

کاهش محدودیت های کرونایی در برخی کشورهای جهان - اسپوتنیک ایران
کاهش محدودیت های کرونایی در برخی کشورهای جهان

در این روش درمانی ریه سلول‌های خود را بازسازی و روش واکنش ایمنی خود را تعدیل می‌کند تا واکنش کمتری به کووید 19 داده و سلول‌های سالم ریه تخریب نشوند.

روش درمانی کشف شده توسط دانشمندان اماراتی تجربه‌های بالینی خود را با موفقیت به پایان برده و این نشانه موفقیت این روش است. هیچ یک از بیمارانی که به این روش درمان شده‌اند، دچار عوارض جانبی نشده و تداخلی با روش‌های درمانی سنتی برای کرونا نیز تا کنون گزارش نشده است. بررسی و مطالعه این تاثیر روش درمانی برای اثبات نتایج مثبت آن تا دو هفته دیگر ادامه می‌یابد.

این روش درمانی در کنار روش‌های درمانی سنتی کرونا صورت می‌گیرد به این معنا که این یک درمانی کمکی است و جایگزین درمان‌های سنتی کرونا نیست.

مرکز سلول‌های بنیادین در ابوظبی (ADSCC) یک مرکز پزشکی در ابوظبی است که به پژوهش و مطالعه داروها و روش‌های درمانی ابتکاری و تحقیقات پیشرفته روی سلول‌های بنیادین می‌پردازد.

شایان ذکر است که سازمان بهداشت جهانی در 11 ماه مارچ از شیوع بیماری جدید COVID-19 ناشی از ویروس همه گیر کرونا خبر داد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، تا کنون بیش از 3 میلیون و 500 هزار مورد ابتلا به این بیماری در جهان ثبت شده و حدود 240 هزار نفر نیزجان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала