چرا در روسیه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا‌ویروس پایین است؟

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر چرا در روسیه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا‌ویروس پایین است؟
چرا در روسیه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا‌ویروس پایین است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت روسیه میزان مرگ و میر کم ناشی از کرونا‌ویروس در این کشور را توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس بخش بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت روسیه، النا مالیننیکوا در برنامه آنلاین " ممنون دکتر" گفت: " در روسیه، عفونت با کرونا‌ویروس به موقع تشخیص داده می شود، بنابراین پزشکان وقت دارند که سریعاً شروع به درمان کنند."

ایالات متحده: روسیه سعی در استفاده از کرونا‌ویروس به نفع خود دارد - اسپوتنیک ایران
ایالات متحده: روسیه سعی در استفاده از کرونا‌ویروس به نفع خود دارد

این متخصص خاطرنشان کرد: " منظور از میزان مرگ و میر،  نسبت شمار فوت شده‌ها از COVID-19 به میانگین جمعیت می باشد. به گفته وی، در روسیه این رقم 5.5 مورد در هر میلیون نفر است، در حالی که این رقم با روند کندتری از بسیاری از کشورهای اروپایی در حال رشد است."

وی گفت: "با این وجود، در کشور ما این خیلی به سرعت کمک‌رسانی بستگی دارد، این که کمک چقدر سریع و کارآمد ارائه می شود. ما هنوز آماده هستیم و فرصت می کنیم."

این متخصص بیماریهای عفونی افزود: " علاوه بر این، روس ها به موقع به متخصصان مراجعه می کنند، مواردی  که دیرهنگام گزارش می‎‌شوند بسیار نادر است."

پیش از این یک نماینده سازمان بهداشت جهانی، ملیتا ووشنوویچ نیز به میزان مرگ و میر کم ناشی از COVID-19 در روسیه اشاره کرد. به گفته وی، چنین شاخص هایی به این دلیل است که مراقبت های بهداشتی روسی به صورت سیستماتیک سازمان یافته است و بیماران آلوده درمان لازم را دریافت می کنند."

در روسیه، COVID-19 در 145286 نفر تشخیص داده شد، از این تعداد 1356 کشته و بیش از 18 هزار نفر درمان شدند. در جهان ، براساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی، حداقل 3.3 میلیون نفر به بیماری کرونا‌ویروس آلوده شده اند، 240 هزار نفر از آنها جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала