معافیت سربازی برای خانواده جان باختگان هواپیمای اوکراینی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / معافیت سربازی برای خانواده جان باختگان هواپیمای اوکراینی
معافیت سربازی برای خانواده جان باختگان هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی ایران از معافیت سربازی برای خانواده جان باختگان سانحه هواپیمای اوکراینی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی ایران گفت: جان باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که تابعیت ایرانی دارند در حکم شهید بوده و از امتیازات قانون خدمت وظیفه عمومی بهره‌مند می‌شوند.

روحانی: اشتباه رخ داده در مورد هواپیمای اوکراینی بسیار غیرقابل باور بود - اسپوتنیک ایران
روحانی: اشتباه رخ داده در مورد هواپیمای اوکراینی بسیار غیرقابل باور بود

سردار مهری اظهار کرد: از آنجا که جان‌ باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی با تابعیت ایرانی در حکم شهید محسوب شده‌اند، لذا برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح خانواده‌های این عزیزان می‌توانند از کلیه امتیازاتی که برای شهدا در قانون خدمت وظیفه عمومی در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند.

وی گفت: برابر قانون خدمت وظیفه عمومی کلیه فرزندان ذکور شهدا از خدمت سربازی معاف می‌شوند و در صورتی که شهید فاقد فرزند ذکور باشد به ازای هر شهید یک نفر از برادران وی از انجام خدمت سربازی معاف می شود.

شایان ذکر است، هواپیمایی بین المللی بوئینگ 737 اوکراین در 8 ژانویه چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد و 176 نفر در این حادثه جان باختند.شهروندان افغانستان، آلمان، ایران، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد در این پرواز حضور داشتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علت سقوط این هواپیما را خطای انسانی ناشی از اشتباه گرفتن هواپیمای مسافربری به عنوان موشک اعلام کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала