رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواستار لغو تحریم های غیرقانونی شد

© Sputnik / Alexey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سیریل رامپوزا رئیس جمهور جمهوری آفریقای جنوبی
سیریل رامپوزا رئیس جمهور جمهوری آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور جمهوری آفریقای جنوبی: تحریم های غیرقانونی تحمیل شده علیه کشورهای مختلف جهان باید بلافاصله در ارتباط با ویروس همه گیر نوع جدید کرونا برداشته شود.

به گزارش اسپوتنیک، در روز دوشنبه سیریل رامپوزا رئیس جمهور جمهوری آفریقای جنوبی، در سخنرانی خود در اجلاس سران عدم تعهد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در قالب گروه مخاطب "ما با هم هستیم علیه کووید-19" اعلام کرد.

واکنش تهران به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش تهران به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران

رامپوزا اظهار داشت: محدودیت های اتخاذ شده توسط تعدادی از كشورها در مورد كوبا، ایران، سودان، ونزوئلا و زیمبابوه باید فوراً برداشته شود تا این كشورها بتوانند به منابع پزشکی و منابع لازم دسترسی پیدا كنند. ما از همه دنیا می خواهیم كه تحریم های غیرقانونی را لغو كنند.

او همچنین خواستار کاهش بدهی کشورهای آفریقایی با تعویق بخشی از بدهی خارجی آنها شد.
رامپوزا افزود: مشکل بدهی، مبارزه آفریقا با بیماری همه گیر و عواقب اجتماعی و اقتصادی آن را مختل می کند."باید به آفریقا کمک کرد."

رئیس جمهور آفریقای جنوبی که هم اکنون ریاست اتحادیه آفریقا را برعهده دارد، همچنین از سازمان بهداشت جهانی و تلاش های خود برای مبارزه با بیماری همه گیر جدید کروناویروس ابراز حمایت کرده است.
رامپوزا گفت: سازمان بهداشت جهانی یک کار عالی انجام می دهد، ما از تلاش های مدیر کل آن تدروس ادهانوم قدردانی می کنیم. اکنون جنبش عدم تعهد نیاز به همبستگی و همکاری عمیق تر دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала