آیا قرص‌های فشار خون بالا بر روند ابتلا به کرونا تأثیر دارد؟

© Fotolia / Andrei Tsalkoفشار خون
فشار خون  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان مدرسه عالی پزشکی نیویورک به مطالعه تأثیر داروهای فشارخون بالا بر شدت جریان «کووید -19» پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان مدرسه عالی پزشکی نیویورک به مطالعه تأثیر داروهای فشارخون بالا بر شدت جریان «کووید -19» پرداختند. این تحقیقات با شرکت بیش از 12 هزار بیمار صورت گرفت تا مشخص شود تأثیر این داروها بر کروناویروس چگونه است و آیا اصولا خطر ابتلا به کووید -19 را افزایش می دهد یا خیر.

اواسط ماه مارس متخصصان انجمن کاردیولوژی آمریکا نسبت به افزایش تعداد بیماران کرونایی در بین افرادی که فشار خون بالا داشتند ابراز نگرانی کردند.

تقریبا نیمی از جمعیت بزرگسال آمریکا از فشار خون بالا رنج می برند. بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی در مقابل کووید -19 آسیب‌پذیرتر هستند. از اینرو ارتباط متقابل بین مصرف داروهای فشار خون بالا و عفونت کرونایی اهمیت زیادی دارد.

فرانسوی ها: آمریکا نقش رهبری جهان را از دست می دهد - اسپوتنیک ایران
فرانسوی ها: آمریکا نقش رهبری جهان را از دست می دهد

گزارش شده است که تا کنون ارتباطی بین داروهای فشار خون بالا و ابتلا به کروناویروس و شدت جریان بیماری کشف نشده است.

بر طبق آخرین آمار حدود سه میلیون و ۵۶۶ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۴۹ هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و ۱۵۵ هزار نفر بهبود یافته‌اند. تعداد کل مبتلایان به کرونا ویروس در روسیه به 145286 نفر رسیده است  که از این تعداد 1356 نفر درگذشتند و 18095 نفر بهبود یافتند.

ایالات متحده آمریکا با بیش از یک میلیون و صدوهشتادوهشت هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.این کشور با تعداد بیش از ۶۸ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

بعد از آمریکا، کشور اسپانیا با ۲۴۷۱۲۲ نفر، در رتبه دوم بیشترین تعداد مبتلا قرار گرفته است. اسپانیا اما از نظر تعداد جان‌باختگان با ۲۵۲۶۴ نفر در رتبه چهارم کشورهای دارای بیشترین تلفات است.

ایتالیا، که زمانی به کانون سرایت ویروس کووید۱۹ در اروپا تبدیل شده بود، اکنون با بیش از ۲۱۰ هزار مبتلا به رتبه سوم سقوط کرده است. این کشور اما با نزدیک به ۲۹ هزار مورد فوتی، در جایگاه دوم بیشترین قربانیان کرونا قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала