ماسک یارانه‌ای در ایستگاه های مترو و اتوبوس شهر تهران توزیع می شود

© Samira Esmaeili / Sputnik Iranماسک یارانه‌ای در ایستگاه های مترو و اتوبوس شهر تهران توزیع می شود
ماسک یارانه‌ای در ایستگاه های مترو و اتوبوس شهر تهران توزیع می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ماسک با قیمت مصوب و مناسب در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، مناف هاشمی، معاون شهردار تهران در بازدیدی از روند توزیع ماسک در ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های اتوبوسرانی تهران گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، می‌بایست ماسک با قیمت مصوب و مناسب در اختیار شهروندان قرار بگیرد که طی چند روز آینده و با تأمین ماسک مورد نیاز از سوی وزارت صمت، استفاده از ماسک به صورت جدی در مترو کنترل خواهد شد. عرضه ماسک یارانه‌ای در 127 ایستگاه مترو و پایانه‌های اتوبوس پایتخت تا پایان هفته عملیاتی می‌شود.

شمار مبتلایان به کرونا در ایران به 97424 نفر رسید - اسپوتنیک ایران
شمار مبتلایان به کرونا در ایران به 97424 نفر رسید

وی گفت: بیش از 50 درصد مردم از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند، اما تلاش ما بر این است برای 50 درصد دیگر نیز شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا ماسک باقیمت مناسب در اختیار آن‌ها قرار گیرد. قیمت ماسک تک لایه یک هزار تومان و ماسک چند لایه دو هزار تومان برآورد شده است. تا پایان هفته در تمامی پایانه‌های اتوبوسرانی و ایستگاه‌های تبادلی اتوبوس نیز ماسک عرضه می‌شود.

معاون شهردار تهران در پایان یادآور شد: با توجه به میزان بالای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی که این روزها در اتوبوسرانی به 500 هزار نفر و در مترو 600 هزار نفر در روز می‌رسد، طبیعی است تأمین این تعداد ماسک دشوار است که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) مسؤولیت این کار را برعهده گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала