گزارش و تحلیل

آنکه وارد جنگل می شود از درنده ها نمی ترسد

© Sputnik / Andrei Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر آنکه وارد جنگل می شود از درنده ها نمی ترسد
آنکه وارد جنگل می شود از درنده ها نمی ترسد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی درگیری های سیاسی در مجامع جهان امروزی را به جنگلی تشبیه می کنند که توسط درندگانی کنترل می شود و کشورها یا نباید جسارت کند وارد شود یا اینکه اگر وارد شد واهمه ای از درگیری با درنده ها را نداشته باشد.

اسپوتنیک - برخی درگیری های سیاسی در مجامع جهان امروزی را به جنگلی تشبیه می کنند که توسط درندگانی کنترل می شود و کشورها یا نباید جسارت کند وارد شود یا اینکه اگر وارد شد واهمه ای از درگیری با درنده ها را نداشته باشد.

حمله موشکی بالگرد های اسرائیل به سوریه  - اسپوتنیک ایران
حمله موشکی بالگرد های اسرائیل به سوریه

در حالی که اسرائیل معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای را امضا نکرده و شایعات بسیار زیادی در مورد برخورداری آن از تسلیحات هسته ای می باشد؛ هیچ وقت سخنی از تلاش مجامع بین المللی برای تحقیق در این مورد و یا در مورد تهدید هایی که این رژیم بر علیه کشورهای همجوار ایجاد می کند، به میان نمی آید.

هیچ وقت مجامع بین المللی در مورد اینکه ایالات متحده در خلیج فارس و یا دریای چین و یا... چه کار می کند سخنی به میان نمی آورند.

هیچ وقت مجامع بین المللی در مورد خروج ایالات متحده از معاهدات و توافق نامه های بسیار مهم جهانی همچون توافق هسته ای و مهم تر از آن توافق آب و هوای پاریس و یا توافق هسته ای با روسیه و یا ... به میان نمی آورند.

توافق هایی که بالطبع زمان تهیه شدن با هدف تامین امنیت جهانی و همچنین سلامتی بشر تدوین شده بود و خروج ایالات متحده بالطبع هم امنیت جهانی و هم سلامتی بشر را به خطر می اندازد.

سید عباس موسوی - اسپوتنیک ایران
موسوی: اقدام دولت آلمان علیه حزب‌‌الله در راستای اهداف اسرائیل و آمریکا است

در اوج انتشار ویروس کرونا در جهان مشاهده می کنیم که ایالات متحده حمایت مالی خود از سازمان بهداشت جهانی را دریغ می کند تا این سازمان بودجه کافی برای مبارزه با این ویروس که کل جهان و بشریت را به خطر انداخته داشته باشد. عربستان سعودی، اصلی ترین متحد ایالات متحده در یمن قتل عام به راه می اندازد و وقتی که سازمان ملل می خواهد اقدام این کشور در قتل عام کودکان یمنی را محکوم کند با فشار آمریکا و تهدید های عربستان مبنی بر قطع حمایت مالی از سازمان ملل (طبق گفته دبیر کل سابق سازمان ملل) از موضع خود عقب نشینی می کند.

از زمان تاسیس کشور ایالات متحده تا به امروز فقط دوازده روز این کشور بدون کشتار انسان ها به سر برده (به استناد صحبت های آقای جیمی کارتر رئیس جمهوری اسبق آمریکا) و می توان گفت هیچ جنگی در جهان وجود ندارد که به نوعی آمریکا یا مستقیم یا غیر مستقیم در آن دخیل نباشد.

حداقل تا جایی که بنده بررسی کردم پس از جنگ جهانی دوم تا به حال حتی یک روز نبوده که نظامیان آمریکایی یا بصورت مستقیم یا به صورت غیر مستقیم در حال کشت و کشتار در نقطه ای از جهان نباشند.

اکثر سازمان هایی که امروزه به عنوان سازمان های تروریستی توسط همه کشورهای جهان شناخته می شوند مانند القاعده و داعش توسط ایالات متحده و متحدین اش ایجاد شده است. تنها کشوری که از سلاح های هسته ای در تاریخ بشریت استفاده کرده ایالات متحده می باشد. تنها کشورهایی که از سلاح های اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده اند متحدین ایالات متحده یعنی عربستان سعودی و اسرائیل هستند.

کشته شدن نیروهای ایران و حزب الله در حملات اسرائیل به سوریه - اسپوتنیک ایران
کشته شدن نیروهای ایران و حزب الله در حملات اسرائیل به سوریه

تنها کشوری که مقر سازمان ملل در قانا، جنوب لبنان را عمدا و مستقیما هدف قرار داده و پناهنده های بی دفاع را قتل عام کرده متحد ایالات متحده، یعنی اسراییل بوده است.

طبق اسناد محرمانه ای که حدود دو سال پیش توسط وزارت خارجه انگلیس، به دلیل گذشت 25 سال، از طبقه بندی خارج شده ایالات متحده علیرغم اینکه می دانست صدام حسین از سلاح های کشتار جمعی و شیمیایی در جنگ بر علیه ایران استفاده می کند هم خود و هم متحدین اش دسترسی عراق به این تسلیحات را تسهیل می کردند و هم اینکه در شورای امنیت سنگ اندازی می کردند تا بحث استفاده عراق از سلاح های کشتار جمعی در حین جنگ ایران و عراق بحث نشود.

بزرگترین صادر کننده انواع تسلیحات در جهان ایالات متحده است و بیش از 90 درصد بیگناهانی که در سرتاسر جهان، از جمله خود ایالات متحده، کشته می شوند توسط سلاح های آمریکایی کشته می شوند. حال ایالات متحده مدعی می باشد که در صورت رفع تحریم های تسلیحاتی ایران، این کشور به تهدیدی برای امنیت منطقه تبدیل خواهد شد.

اولا که ایران بیشتر تسلیحات مورد نیاز خود را خود تولید می کند و به جز در موارد خاصی نیاز به خرید سلاح از خارج نیست.

دوما بودجه دفاعی ایران جمعا حدود شش میلیارد دلار است که عمده آن هزینه حقوق پرسنل می باشد و اصلا با بودجه های دفاعی کشورهای همجوار به به پانزده تا بیست برابر این مبلغ می رسد قابل مقایسه نیست، در مورد آمریکا که بودجه دفاعی اش به بالای هزار ملیارد دلار می رسد که اصلا قابل صحبت نیست.

رسانه‌ها: آمریکا جاسوس اسرائیل را از لبنان خارج کرد  - اسپوتنیک ایران
رسانه‌ها: آمریکا جاسوس اسرائیل را از لبنان خارج کرد

سوما اگر ایران از ورود به جنگل بین المللی که آمریکا ساخته واهمه داشت قطعا از ابتدا ورود نمی کرد اما مشاهده می کنیم که ایران علیرغم همه تحریم هایی که با آن مواجه می باشد و علیرغم وجود تحریم های تسلیحاتی بر علیه آن توانسته تسلیحات دفاعی مورد نیاز خود را تولید کند و در مقابل ایالات متحده نه فقط بایستد بلکه آن را مهار کند.

برخی در ایران تهدید می کنند که اگر تحریم های تسلیحاتی ادامه یابد شاید ایران از توافق هسته ای خارج شود، برخی هم تهدید می کنند که شاید ایران کلا از ان پی تی خارج شود.

به هر حال علیرغم اینکه ایران نشان داده که راغب است در مجامع بین المللی به عنوان یک عنصر فعال و مثبت و نه مانند ایالات متحده و شرکایش به عنوان عنصر مزاحم و منفی حضور داشته باشد اما کلا مردم ایران امروزه این سوال را از مقامات حکومتی خود را می کنند که پایبندی ما به توافقات و معاهدات بین المللی چه منافعی برای ما دارد، اگر بنا باشد منافعی نداشته باشد پس چرا باید به آن پایبند باشیم.

رئیس موساد هم قرنطینه شد - اسپوتنیک ایران
تاثیر کرونا بر فعالیت سازمان جاسوسی اسرائیل

حال که حتی ظاهرا پایبندی ایران به تعهدات و معاهدات بین المللی تبدیل شده به ابزاری برای فشار بر ایران و وقتی که مثلا ایرانی ها سوال می کنند چرا سازمان بین المللی انرژی هسته ای اینهمه نظارت بی سابقه (طبق گفته خودشان) بر فعالیت های ایران دارد و هیچ تحقیقی در مورد اسراییل انجام نمی دهد، آنها پاسخ می دهند چون اسراییل معاهده منع انتشار تسلیحات هسته ای موسوم به ان پی تی را امضا نکرده ولی ایران امضا کرده است.

خوب حال که قرار نیست ایران بهره ای از توافق هسته ای و یا ان پی تی ببرد، پس ماندن در این توافق ها چه توجیهی می تواند داشته باشد.

حال برخی کشورها مخصوصا اروپایی ها تهدید می کنند که اگر ایران از توافق هسته ای و یا ان پی تی خارج شود مثلا با آمریکا بر علیه ایران همراه می شوند و یا فلان کار و بهمان کار را انجام می دهند.

اولا مگر انجام نمی دهند؟

به ظاهر آنها در تحریم ها بر علیه ایران همراه نیستند اما در واقع آنها در این زمینه از آمریکا جلو زده اند.

دوما اگر ایران قرار بود از درنده های جنگل بترسد، هیچ وقت وارد این جنگل نمی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала