گزارش و تحلیل

دیوانه ای از کاخ سفید پرید

© REUTERS / Alexander Dragoاظهارنظر جالب ترامپ درباره دلیل همه گیر شدن کرونا
اظهارنظر جالب ترامپ درباره دلیل همه گیر شدن کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنهایی که زندگی پر فراز و نشیب پرزیدنت دونالد ترامپ را دنبال می کنند می دانند که دلیل اصلی شهرت وی جسارت و در زمینه رسانه ایجاد حس نفرت در مخاطب بوده.

معروف است که آقای ترامپ همیشه دوست داشت کارهای پر ریسک تجاری انجام دهد و در برنامه رتلی شو که در شبکه تلوزیونی ان بی سی اجرا می کرد عاشق آن بود که به کارآموزان بگوید شما اخراجید.

به قول یکی از دوستان آمریکایی وقتی ترامپ در این برنامه به کارآموزان می گفت اخراج هستید بیننده بخوبی می توانست احساس کند که وی با تمام وجود دیوانه وار عاشقانه در حال اخراج کار آموز است.

در حالی که همه روسای جمهوری اسبق آمریکا تلاش می کردند با جذب حد اکثری در انتخابات پیروز شوند سیاست ترامپ برای پیروزی در انتخابات ایجاد تفرقه و نفرت پراکنی میان مردم بود و وی که بخوبی می دانست از راه ایجاد محبوبیت به هیچ وجه نمی تواند به قدرت برسد تلاش کرد از راه ایجاد نفرت به قدرت برسد.

وی با ایجاد نفرت بر علیه مهاجران و یا حتی رنگین پوست ها و یا ... توانست رای مخالفین آنها را به دست بیاورد.

ترامپ پس یک مدت طولانی از کاخ سفید خارج می شود  - اسپوتنیک ایران
ترامپ پس یک مدت طولانی از کاخ سفید خارج می شود

بر عکس همه رییس جمهوری های سابق وی هیچ وقت روابط جنسی خارج از ازدواج خود و یا حتی فساد خود را حاشا نکرد و بر عکس سعی کرد افرادی که طرفدار این نوع زندگی هستند را به عنوان طرفدار خود جذب کند.

به هر صورت از زمانی که آقای ترامپ به کاخ سفید رسید وی از ده ها معاهده و پیمان که دولت های اسبق ایالات متحده امضا کرده بودند خارج شد و رکورد دار اخراج کارمندان ارشد در کاخ سفید بوده.

وی همچنین بسیاری از تعهدات ایالات متحده نسبت به مجامع بین المللی را زیر پا گذاشت و منتقدین خود را به باد فحاشی گرفت، حتی روزنامه نگاران.

ادعای دوباره ترامپ: کرونا در چین ساخته شده است - اسپوتنیک ایران
ادعای دوباره ترامپ: کرونا در چین ساخته شده است

به هر حال می توان گفت آقای ترامپ از هیچ کاری برای حفظ قدرت خود در زندگی دست به هر کاری که بشود انجام داده و از هیچ خلافی ابایی نداشته.

حتی اگر بنا باشد از طرفداران خود بخواهد سلاح به دست به خیابان ها بیایند و با نیروهای محلی درگیر شوند.

در تاریخ پیش نیامده رییس جمهوری ای و یا رهبری مردم را به شورش دعوت کند.

اگر به این کار دیوانگی نمی گویند، پس چه صفتی را می توان برای آن استفاده کرد.

تا به اینجا شاید ماجرا به سیاست های داخلی آمریکا برگردد و هیچ ربطی به دیگر کشورها نداشته باشد اما اخیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا و ناتوانی دولت آمریکا در کنترل آن بسیاری بحث آن را مطرح می کنند که آقای ترامپ تلاش دارد برای انحراف انظار از داخل آمریکا، با توجه به نزدیکی انتخابات، ممکن است بخواهد دست به ماجرا جویی جدیدی در خارج این کشور بزند.

چند مدت پیش زیر دریایی ها و کشتی های نظامی آمریکایی را به موشک های اتمی دارای کلاهک های کوچک مجهز کردند و به سمت روسیه رفتند و بسیاری وقتی واکنش صریح خانم ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه را شنیدند شکه شده که چه شده وی آمریکا را تهدید به حمله اتمی می کند.

همزمان نیروهای آمریکایی در خلیج فارس مزاحم نیروهای ایرانی شدند و خوب تنش در این منطقه افزایش پیدا کرد.

در همین حین نیروی دریایی آمریکا به آب های دریای چین و مرز آبی چین تعرض کرد و با واکنش چینی ها مواجه شد.

بدیهی است که یکی از اهداف نیروهای مسلح آمریکا که چند هزار کیلومتر دورتر از مرزهای خود مستقر هستند این است که ببینند طرف های مقابل چه قدر آمادگی دارند و کجا به قول معروف می توانند سیخونک بزنند.

معلوم نیست که آقای ترامپ می خواهد دست به چه ماجرا جویی ای بزند اما امری که بدیهی است این می باشد که این ماجراجویی ممکن است مانند دیگر ماجراجویی های وی نباشد و شاید کل جهان را به آتش بکشد و اگر کسی جلودارش نباشد شاید شاهد نابودی جهان به دلیل تصمیمات دیوانه وار وی باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала