فراری معروف کره شمالی: به احتمال ۹۹ درصد کیم جونگ اون درگذشته است

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر فراری معروف کره شمالی: به احتمال ۹۹ درصد کیم جونگ اون درگذشته است
فراری معروف کره شمالی: به احتمال ۹۹ درصد کیم جونگ اون درگذشته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جی سیونگ-هو اعلام داشت که به احتمال ۹۹ درصد اطلاعات مربوط به مرگ کیم جونگ اون دقیق است.

به گزارش اسپوتنیک، جی سیونگ-هو که در سال ۲۰۰۶ از کره شمالی فرار کرد و اکنون در نهادهای قانونگذاری کره جنوبی فعالیت می‌کند، به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گفت که اطلاعات موجود مبنی بر اینکه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی درگذشته است، تقریباً صد در صد دقیق است.

پیام تبریک رهبر کره شمالی برای رهبر چین  - اسپوتنیک ایران
ظاهر شدن یک چهره دیگر در گمانه زنی ها درباره جانشین رهبر کره شمالی + عکس

جی سیونگ-هو گفت: این (اطلاعات) ۱۰۰ درصد دقیق نیست، اما می‌توانم بگویم که احتمال (درست بودن آن) ۹۹ درصد است. کره شمالی (به طور رسمی خبر مرگ رهبر خود را گزارش نمی دهد زیرا) با مشکل دشوار جانشینی وی روبرو شده است.

این فراری معروف کره شمالی خاطرنشان کرد که مدتها در تعجب بوده است که چقدر کیم جونگ اون بعد از عمل جراحی قلب دوام خواهد آورد، اما سرانجام مرگ این سیاستمدار را به او اطلاع دادند. او معتقد است: کیم آخر هفته گذشته درگذشته است.

با این حال، جی سیونگ-هو منبع اطلاعات خود را افشا نکرد. وی در این خصوص که چه کسی می تواند جانشین کیم جونگ اون شود، خاطرنشان کرد: مانند بسیاری، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون را کاندیدای احتمالی می‌داند.

گفتنی است که کیم جونگ اون از ۱۱ آوریل در محافل عمومی ظاهر نشده است. در ۱۵ آوریل، او جشن تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگ خود و بنیانگذار کره شمالی را از دست داد. به دلیل غیبت وی، شایعاتی درباره مرگ یا بیماری احتمالی این سیاستمدار در رسانه‌ها منتشر شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала