شرایط پرداخت بیمه بیکاری کرونا در ایران

© Fotolia / Borna_Mirشرایط پرداخت بیمه بیکاری کرونا در ایران
شرایط پرداخت بیمه بیکاری کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار ایران به تشریح جزئیات بیمه بیکاری کرونا پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مسعود بابایی، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار ایران در خصوص جزئیات بیمه بیکاری اظهار داشت: آن دسته از افرادی که از کار بیکار می‌شوند از روز شروع بیکاری 30 روز زمان دارند تا در سامانه تعریف شده وزارت کار ثبت نام نمایند.

در ایران بیمه بیکاری بخاطر کرونا تا چه زمانی پرداخت می گردد؟ویدیو - اسپوتنیک ایران
در ایران بیمه بیکاری بخاطر کرونا تا چه زمانی پرداخت می گردد؟ +ویدیو

بابایی اعلام داشت که کارگرانی که فقط یک ماه حق بیمه پرداخت کرده و سپس بیکار شده باشد می‌تواند جهت دریافت بیمه بیکاری اقدام نماید.

وی در ادامه درباره مبلغ این بیمه افزود: در قانون برای بیمه بیکاری مبلغی مشخص شده است، اما اگر ستاد مقابله با کرونا برای بیمه بیکاری مبلغی را مشخص کرد، بر اساس میزان اعتبارات و...هر مبلغی که  ستاد مقابله با کرونا اعلام کند را به متقاضیان اعلام خواهیم کرد. در جلسه ستاد مقابله با کرونا بحث هایی انجام شده است اما هنوز نهایی نشده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار ایران با اشاره به کارگران روزمزد و افرادی که بیمه خویش‌فرما دارند، تصریح کرد: کارگر روزمزد اگر بیمه نداشته باشد، نمی‌تواند بیمه بیکاری بگیرد. البته وزارت رفاه درصدد راه‌حل‌هایی برای این کارگران نیز هست. اگر فردی بیمه خویش‌فرما داشته باشد، نمی‌تواند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала