حرکت اعتراضی مردم در آمریکا برای ابراز مخالفت با قرنطینه خانگی + عکس

© REUTERS / Jim Urquhart حرکت اعتراضی مردم در آمریکا برای ابراز مخالفت با قرنطینه خانگی + عکس
حرکت اعتراضی مردم در آمریکا برای ابراز مخالفت با قرنطینه خانگی + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ده‌ها تن از معترضان که برخی از آن‌ها کاملا مسلح بودند، ساختمان پارلمانی ایالت میشیگان آمریکا را اشغال کرده و خواستار لغو محدودیت‌های خروج از خانه در بحبوحه شیوع کرونا شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، این افراد که در قالب گروه «میهن پرستان آمریکایی» چنین اعتراضاتی را سازماندهی کرده بودند روز گذشته با نادیده گرفتن دستور العمل‌ها و رعایت فاصله اجتماعی وارد ساختمان پارلمانی ایالت میشیگان شده و در خیابان‌های اطراف آن نیز تجمع کردند.

​در همین حال پلیس نیز مانع ورود معترضان به ساختمان پارلمانی نشد و همزمان با ورود آن‌ها به منظور احتیاط دمای بدنشان را کنترل کرد. بیش از ۱۰۰ معترض پس از ورود به داخل ساختمان با شعار «بگذارید ما کار کنیم» خواستار لغو محدودیت‌های تردد و از سرگیری فعالیت مشاغل شدند.

ترامپ پس یک مدت طولانی از کاخ سفید خارج می شود  - اسپوتنیک ایران
ترامپ پس یک مدت طولانی از کاخ سفید خارج می شود
به نظر می‌رسد این بزرگترین تظاهرات در میشیگان در حمایت از ایده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا پس از شیوع ویروس کرونا است. معترضان همچنین با مسدود کردن خیابان‌های اطراف ساختمان از «گرتچن ویتمر»، فرماندار این ایالت خواستند تا با لغو قوانین محدود کننده موافقت کند. آن‌ها مدعی بودند که دستور فرماندار ویتمر طبق قانون اساسی، نقض حقوق افراد است.

برخی از مقامات میشیگان هشدار دادند که معترضان به دلیل نقض قوانین رعایت فاصله اجتماعی جریمه خواهند شد. در این میان برخی از نامزد‌های جمهوری خواه که خود را برای انتخابات کنگره آمریکا آماده می‌کنند از فرصت استفاده کرده و ضمن همراهی با معترضان خواستار لغو محدودیت‌ها شدند.

«مایک دتمر»، کاندید جمهوری خواه کنگره ضمن سخنرانی برای معترضان از از فرماندار میشیگان خواست محدودیت‌ها را لغو کند و اجازه از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی را به مردم بدهد.

نوع جدید ویروس  کرونا تا به حال بیش از یک میلیون نفر را در آمریکا مبتلا کرده که از این میان بیش از ۶۳ هزار تن جان باخته اند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала