ادعای دوباره ترامپ: کرونا در چین ساخته شده است

© REUTERS / Jonathan Ernstادعای دوباره ترامپ: کرونا در چین ساخته شده است
ادعای دوباره ترامپ: کرونا در چین ساخته شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم بیانیه جامعه اطلاعاتی این کشور گفته ویروس کرونا در آزمایشگاه ووهان چین ساخته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) باز هم در نظری مخالف با جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی شده ویروس کرونا در آزمایشگاه «ووهان» ساخته شده است. 

ترامپ در یک کنفرانس خبری گفت نمی‌تواند دلیل اطمینان خودش مبنی بر اینکه فکر می‌کند کرونا در آزمایشگاهی در ووهان ساخته شده را بیان کند. 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت اعمال جریمه علیه چین به دلیل نقش این کشور در بحران کرونا را بررسی می‌کند. 

خبر خوش در دوره کرونا: شهر ممنوعه پکن فردا  بازگشایی می شود - اسپوتنیک ایران
خبر خوش در دوره کرونا: شهر ممنوعه پکن فردا بازگشایی می شود

او گفت: «چین باید درباره اینکه این ویروس چطور انتشار یافت، آیا اشتباهی رخ داد یا اینکه عامدانه درز پیدا کرد توضیح دهد.»

ترامپ با این ادعاها بار دیگر خودش را در برابر ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا قرار داده است. دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز پنجشنبه بار دیگر تأکید کرد شواهد موجود نشان می‌دهد ویروس کرونا توسط انسان ساخته نشده و یا در اطلاعات ژنتیکی آن تغییر ایجاد نشده است. 

در «بیانیه جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره منشأ کووید-۱۹» آمده است:  «کل جامعه اطلاعاتی مستمراً اقدام به ارائه حمایت‌های حیاتی از سیاست‌سازان آمریکایی و افراد دخیل در مبارزه با این ویروس کرده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «جامعه اطلاعاتی همچنین با جامعه علمی از این لحاظ که ویروس کووید-۱۹ ساخته دست بشر نیست یا در آن تغییر ژنتیکی صورت نگرفته هم‌نظر است.»

جامعه اطلاعاتی آمریکا تصریح کرده ارزیابی اطلاعات را برای تعیین نحوه شیوع این بیماری را ادامه خواهد داد: «جامعه اطلاعاتی بررسی‌های موشکافانه خود را برای تعیین اینکه شیوع این بیماری از طریق تماس با حیوانات آلوده ایجاد شده یا اینکه حاصل تصادف در یک آزمایشگاه در ووهان بوده ادامه خواهد داد.»  

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала