می دانید هنگام قرنطینه خانگی طولانی، چه تغییراتی در بدن انسان رخ می دهد؟

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر می دانید هنگام قرنطینه خانگی طولانی، چه تغییراتی در بدن انسان رخ می دهد؟
می دانید هنگام قرنطینه خانگی طولانی، چه تغییراتی در بدن انسان رخ می دهد؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از افراد با رعایت شرایط قرنطینه و خود انزوایی در شرایط همه گیر شدن ویروس کرونا در جهان ، برای مدت طولانی در خانه مانده و به بیرون نمی روند که این امر می تواند باعث رخ دادن برخی از تغییرات در بدن آنها شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "مدیک فروم" کاهش میزان ماده سروتونین در بدن انسان  از جمله موارد ذکر شده توسط پزشکان است که عواقبی را به همراه دارد.

دانشمندان موسسه تحقیقات بیکر در ملبورن دریافتند که بدن انسان در رابطه با عدم گذراندن وقت کافی در آفتاب ، دچار کمبود سروتونین ، ماده  موسوم به "هورمون خوشبختی" دچار می شود ، زیرا میزان آن به شادابی ، تعادل روانی و ثبات عاطفی انسان بستگی دارد. سروتونین هنگامی که فرد در معرض نور خورشید در خیابان قرار دارد ، با شدت بیشتری تولید می شود. اگر مدت طولانی خانه را ترک نکنید ، ممکن است با کمبود این ماده در بدن خود روبرو شوید. عواقب آن سردرد ، کاهش ایمنی ، تغییر در بیوریتم ها ، بی خوابی ، افسردگی و اضطراب از جمله عواقب کمبود "هورمون خوشبختی" هستند . علاوه بر این ممکن است پرخاشگری آدمها افزایش یابد.

یکی دیگر از تغییرات  در بدن فردی که مدت طولانی از خانه خارج نمی شود ممکن است افزایش واکنش آلرژیک به عناصر مختلف باشد. این به دلیل کمبود ویتامین D است که هنگام قرار گرفتن انسان در معرض نور خورشید در پوست وی ایجاد می شود. این ویتامین فعالیت سلول ها را تحریک می کند و از فرآیندهای تشدید کننده واکنش های آلرژیک جلوگیری می کند.

پیش بینی پایان کرونا در ایران و جهان + نمودار - اسپوتنیک ایران
پیش بینی پایان کرونا در ایران و جهان + نمودار

تعداد معدودی از افراد از ارتباط بین گردش در خارج از منزل و کار کردن روده ها خبر دارند. اما در واقع چنین ارتباطی وجود دارد. مطالعات نشان می دهد که ویتامین D ، که در جریان تابش نور خورشید توسط بدن انسان ساخته می شود ، به افزایش مقدار میکروب های مفید در روده کمک می کند. برعکس ، فقدان آن به عدم تعادل فلور روده و  التهاب آن منجر می شود . اگر فرد به مدت طولانی از خانه خارج نشود  ، ممکن است علائم مشخصه بیماریهای التهابی روده از جمله درد ، یبوست و اسهال را تجربه کند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала