موافقت فرانسه در لغو تحریم ‌های تسلیحاتی ایران

© AFP 2023 / Patrick Kovarik موافقت فرانسه در لغو تحریم ‌های تسلیحاتی ایران
موافقت فرانسه در لغو تحریم ‌های تسلیحاتی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه فرانسه در مورد رفع تحریم ‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر اعلام داشت: کشور فرانسه به صورت کامل به توافق وین و قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب ‌سایت رسمی وزارت خارجه فرانسه، پاریس مواضع خود در رابطه با پایان تحریم فروش سلاح ‌های متعارف به ایران در سال 2020، که در توافق هسته‌ ای (برجام) ذکر شده است را روشن ساخت.

سوریه: ترکیه تسلیحات پیشرفته در ادلب قرار داده - اسپوتنیک ایران
سوریه: ترکیه تسلیحات پیشرفته در ادلب قرار داده

وزارت خارجه فرانسه با بیان این پرسش که آیا فرانسه موافق تمدید این تحریم است؟ اعلام کرد: فرانسه به طور کامل متعهد به توافق وین و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

رفع تحریم و محدودیت تسلیحاتی سازمان ملل در ماه اکتبر (مهرماه) که با قطعنامه 2231 تعیین شده بود، می ‌تواند پیامدهای اساسی برای امنیت و ثبات منطقه‌ ای داشته باشد.

در ادامه ذکر شده است: تحریم اتحادیه اروپا مطابق با شرایط توافقنامه وین پس از سال 2020 و تا اکتبر 2023، به‌همراه تحریم سازمان ملل در مورد فناوری‌ها و تجهیزات بالستیک، همچنان ادامه خواهد داشت.

فرانسه در نظر دارد، با شرکای یوروترویکا در توافق وین و شورای امنیت از نزدیک در این زمینه همکاری کند، همچنان به‌طور کامل متعهد به ایجاد شرایط برای کم شدن تنش در منطقه است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала