تضعیف محدودیت‌های کرونایی در روسیه

© Sputnik / Artur Lebedev /  مراجعه به بانک تصاویر کروناویروس در روسیه
 کروناویروس در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هر مرحله تضعیف محدودیت‌ها در رابطه با کرونا، باید با فاصله 2 هفته انجام شود.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده سازمان جهانی بهداشت در روسیه اعلام کرد که هر مرحله تضعیف محدودیت‌ها در رابطه با کرونا، باید با فاصله 2 هفته انجام شود تا بتوان کارایی این اقدامات را مورد بررسی قرار داد.

ملیتا وینوویچ، نماینده سازمان جهانی بهداشت در روسیه در ادامه افزود:ـ«کاهش محدودیت ‌های مرتبط با شیوع کروناویروس باید بصورت مرحله‌ای و بتدریج و یا فاصله 2 هفته بین هر مرحله اجرایی شود تا تأثیر واقعی آن بطور کامل مشخص شود. باید این ضرورت درک شود که در بعضی موارد، کشورها باید برای کنترل دائمی و تصحیح وضعیت و نشان دادن واکنش سریع به این روند آماده باشند».

به ارزیابی وی، مدیریت موثر فاز گذار وابسته به تعادل بین دورکاری و خانه‌نشینی و فاصله اجتماعی و کنترل انتقال ویروس از طریق انجام تست، رهگیری بیماران و تماس‌های آنها و قرنطینه و جدا کردن آنها از دیگران دارد.

می دانید هنگام قرنطینه خانگی طولانی، چه تغییراتی در بدن انسان رخ می دهد؟  - اسپوتنیک ایران
می دانید هنگام قرنطینه خانگی طولانی، چه تغییراتی در بدن انسان رخ می دهد؟

آنچه به مدت زمانی که تمام این روند ممکن است طول بکشد،مربوط می شود، باید گفت این امر بستگی به گزینه‌های انتقال ویروس و این نکته دارد که انتقال ویروس در نتیجه تغییرات مرتبط با تضعیف محدودیت ها تا چه حد تغییر خواهد کرد.

این نکته نیز مهم است که واکنش مردم نسبت به تضعیف محدودیت ها چگونه خواهد بود.  تا چه حد فاصله اجتماعی، بهداشت شخصی رعایت خواهد شد. رفتار اجتماعی مردم نقش مهمی بازی خواهد کرد و جنبه کلیدی تأثیر گذار بر شیوع دوباره ویروس خواهد بود.

ستاد عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 106 هزار و 498 نفر رسید. در مجموع 1073 نفر تاکنون بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ستاد عملیاتی همچنین افزود که 1333 نفر در همین مدت اخیر بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده اند. بدین ترتیب، شمار کلی بهبود یافتگان به 11 هزار و 619 نفر رسیده است.

به گزارش این ستاد، بیشترین موارد ابتلا طی 24 ساعت گذشته به ترتیب در مسکو با 3 هزار و 93 مورد، حومه مسكو با 793 و سنت پترزبورگ با 336 مورد شناسایی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала