از سرگیری تحقیقات قضایی در مورد جنایات نازی ها در شبه جزیره کریمه

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر از سرگیری تحقیقات قضایی در مورد جنایات نازی ها در شبه جزیره کریمه
از سرگیری تحقیقات قضایی در مورد جنایات نازی ها در شبه جزیره کریمه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستانی کل کریمه از دیوان عالی این جمهوری خودمختار روسیه درخواست کرد اجازه دهد رسیدگی به پرونده جنایی كشتار جمعی شهروندان شوروی توسط نازی ها در شبه جزیره کریمه را از سر بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک ، در اطلاعیه منتشره امروز از سوی دادستانی کل روسیه ضمن اعلام این مطلب گفته می شود:" دادستانی جمهوری کریمه به دستور  دادستانی کل فدراسیون روسیه ، پاسناد  بایگانی اداره سازمان امنیت فدرال روسیه در جمهوری کریمه و سواستوپول درباره موارد کشتار جمعی شهروندان شوروی توسط جنایتکاران جنگی نازی در کریمه و مناطق دیگر را مورد بررسی قرار داد."

طبق اطلاعیه  دادستانی کریمه ، در چارچوب تحقیقات درباره این پرونده جنایی که در سال 1969 آغاز شد ، کارهای زیادی انجام شد -، حدود 200 شاهد و متهم تحت بازجویی قرار گرفته و بیش از 100 مورد عملیات بازرسی و شناسایی انجام شد. پس از آن پرونده جنایی بسته شد و برخی از اسناد به آلمان فدرال منتقل گردید تا مقصران این پرونده جوابگو شده و مجازات شوند.

کریمه 75 مین سالگرد روز پیروزی را چگونه جشن می گیرد؟  - اسپوتنیک ایران
کریمه 75 مین سالگرد روز پیروزی را چگونه جشن می گیرد؟

دادستانی کل روسیه خاطرنشان می سازد : "با این حال  در جریان تحقیقات فعلی برخی از جنایات نازی ها در کریمه در سال 1941-1944 ، شرکت کنندگان مستقیم در این جنایات و قربانیان آنها کشف شده که  اطلاعات مربوط به آنها در اسناد نهایی تحقیقات پیشین منعکس نشده است."

به ویژه  اطلاعات مربوط به جنایات نازی ها و همدستان آنها در زمان اشغال شهرهای آلوشستا ، یوپاتوریا و سیمفروپل و شهرستان بلوگورسکی به طور کامل مورد ارزیابی قرار نگرفته است. براساس گزارش ها موجود  بیش از 17 هزار نفر از جمله سالمندان ، زنان و کودکان در این شهرهای کریمه شکنجه و کشته شده اند".

تأکید می شود که نازی ها "هنگام آتش زدن  روستای یونانی لاکی در منطقه باغچه سرای به همراه ساکنان آن ددمنشی خاصی را نشان دادند ." حدود سه هزار نفر از مردم برای کارهای شاقه و اجباری به در آلمان و رومانی برده شدند".

در این اطلاعیه آمده است: "در همین رابطه ... دادستان جمهوری مطابق با آیین دادرسی کیفری کنونی فدراسیون روسیه ، این دادخواست را به دادگاه عالی جمهوری کریمه ارسال کرد تا اجازه لغو تصمیم خاتمه تحقیقات درباره این پرونده جنایی را صادر کند."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала