ادعای ایالات متحده درباره پنهان اطلاعات کرونا توسط چین

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ادعای ایالات متحده درباره پنهان اطلاعات کرونا توسط چین
ادعای ایالات متحده درباره پنهان اطلاعات کرونا توسط چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا، اظهار داشت، كه مقامات چینی بخشی از اطلاعات مربوط به کرونا ویروس را مخفی كرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا، اظهار داشت، كه مقامات چینی بخشی از اطلاعات مربوط به کرونا ویروس را مخفی كرده اند. وی خواستار توجه به این موضوع در طی گفتگو در فاکس نیوز شد.

خرید گسترده کیسه اجساد در ایالات متحده آمریکا آغاز شد - اسپوتنیک ایران
خرید گسترده کیسه اجساد در ایالات متحده آمریکا آغاز شد

ما می دانیم که حزب کمونیست چین صادقانه نبود. می دانیم که وقتی پزشکان سعی کردند در مورد آن صحبت کنند، به آنها اجازه داده نشد. ما می دانیم که پکن روزنامه نگاران آمریکایی را اذیت کرد. ما می دانیم که آنها سعی کردند اطلاعات را مخفی کنند.

پومپئو تاکید کرد: در پایان، چین مسئول پنهان کردن داده های مربوط به کرونا خواهد بود.

در 29 آوریل، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا به سرویس های اطلاعاتی آمریكا دستور داد كه توطئه احتمالی سازمان بهداشت جهانی و چین را بررسی كنند. گمانه زنی هایی وجود دارد که سازمان بهداشت جهانی از وجود آزمایشگاه ها در ووهان چین اطلاع داشته است.

در اوایل ماه آوریل، لوک مونتاگنیر برنده جایزه نوبل فرانسه، كه جایزه بین المللی كشف اچ آی وی را دریافت كرد، گفت: كرونا ویروس در آزمایشگاه ایجاد شده است.

به گفته وی، "سارس کووید-2" توسط زیست شناسان مولکولی تولید شده است و ذرات اچ آی وی را نیز به آن اضافه می کند و سعی در ایجاد واکسن ایدز دارد. بعداً نسخه وی توسط دانشمند روسی پیوتر چوماکوف نیز تأیید شد که گفت متخصصان آزمایشگاه ووهان "کارهایی کاملاً دیوانه کننده" انجام می دهند.

پیش از این، کانال تلویزیونی آمریکایی فاکس نیوز با استناد به چندین منبع، گزارش داد که اولین بیمار آلوده به نوع جدیدی از کرونا ویروس، کارمند آزمایشگاه انستیتو ویروس شناسی ووهان بوده است.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ گفت: ادعای ساخت کرونا ویروس "سارس کووید-2" در آزمایشگاه در ووهان هیچ مبنای علمی ندارد.

ایالات متحده از چین خواست كه اطلاعات كامل درباره اولین عفونت ویروس را افشا كند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала