جزئیات قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران

© REUTERS / Kevin Lamarqueجزئیات قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران
جزئیات قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جزئیات تازه‌ای از قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، جزئیات تازه‌ای از قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران منتشر شده است. 

پاسخ ایران به اقدام آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور چه خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تلاش آمریکا برای بازگشت به برجام و تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته ایالات متحده روز سه‌شنبه پیش‌نویس این قطعنامه را میان شمار محدودی از اعضای شورای امنیت توزیع کرده است. این پیش‌نویس خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برای مدت نامعلوم است.

مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» به این رسانه گفته‌اندکه  واشنگتن قصد دارد از اتمام تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد قطعنامه فعلی صادرشده برای تأیید برجام (قطعنامه ۲۲۳۱) جلوگیری کند. هدف آمریکا این است که این قطعنامه را در ماه می به رأی بگذارد که «استونی» ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به عهده می‌گیرد. استونی عضو ناتو و از متحدان نزدیک آمریکا است. 

رفع تحریم‌های مربوط به تسلیحات متعارف جزو مفاد توافق هسته‌ای برجام نیست اما طرف‌های برجام وعده داده‌اند در صورت پایبندی ایران به این توافق، این تحریم‌ها در اکتبر ۲۰۲۰ منقضی خواهند شد.

واشنگتن می خواهد اعضای شورای امنیت را برای تمدید این تحریم‌ها علیه ایران متقاعد کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала