بریتانیا دومین کشور اروپایی در تعداد قربانیان کرونا

© Sputnik / Justin Griffiths-Williams /  مراجعه به بانک تصاویر بریتانیا دومین کشور اروپایی در تعداد قربانیان کرونا
بریتانیا دومین کشور اروپایی در تعداد قربانیان کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام وزیر خارجه بریتانیا، این کشور پس از ایتالیا، دومین کشور اروپایی با بیشترین میزان مرگ و میر بر اثر کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک، دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا روز چهارشنبه اظهار داشت که کشورش پس از اضافه شدن موارد مرگ و میر افرادی که نتیجه ابتلای آنها به ویروس کرونا پس از مرگ مثبت اعلام شده بود، به تعداد کل قربانیان ویروس کرونا در این کشور، از نظر میزان تعداد قربانیان، دومین کشور اروپایی محسوب می‌شود.

میلیون ها شاغل در بریتانیا به خاطر کرونا خانه نشین شدند - اسپوتنیک ایران
میلیون ها شاغل در بریتانیا به خاطر کرونا خانه نشین شدند

وزیر خارجه بریتانیا با اعلام اینکه از ۱ مارس تا ۲۸ آوریل، علاوه بر موارد اعلام شده، ۳۸۱۱ مورد مرگ و میر نیز ثبت شده است، بیان داشت: همانطور که دیروز اعلام شد، ما در حال پیشرفت به سمت یک سیستم ثبت مرگ و میر هستیم و اکنون مرگ و میرها را پس از تشخیص مثبت بودن تست کووید ۱۹ فرد در هر شرایطی، نه فقط در بیمارستان‌ها، در نظر می‌گیریم.

بنابراین تعداد کشته شدگان پس از اضافه شدن موارد فوق که عمدتا مربوط به خانه‌های سالمندان می‌شود، به ۲۶۰۹۷ نفر می‌رسد. این در حالی است که پیش از این، این رقم ۲۱۶۷۸ اعلام شده بود.

در میان کشورهای اروپایی، بیشترین تعداد مرگ و میر در ایتالیا،۲۷۳۵۹ نفر، ثبت شده است.

سازمان جهانی بهداشت یازدهم ماه مارس سال جاری میلادی سطح شیوع کرونا را سطح همه گیر جهانی خواند. تاکنون بیش از ۳ میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند، و بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала