گزینه‌های کرونایی اتهامات آمریکا نسبت به چین

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا در حال بررسی گزینه‌های مختلف مسئول بودن چین در رابطه با گسترش کروناویروس است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که آمریکا در حال بررسی گزینه‌های مختلف مسئول بودن چین در رابطه با گسترش کروناویروس است.

ترامپ به خبرنگاران گفت:« آلمان در حال بررسی گزینه‌ها است و ما هم در این زمینه کار می کنیم، منظور ما، پول های هنگفت است که بیشتر از آن چیزی است که آلمان در نظر دارد. ما هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکردیم. ما دست به بازرسی های خیلی جدی در رابطه با اقدامات چین خواهیم زد و شما را از نتایج آن مطلع خواهیم کرد. ما باید پاسخ‌ها را دریافت کنیم».

نامگذاری یکی از خیابانهای برلین به افتخار بانوی نابغه ایرانی - اسپوتنیک ایران
نامگذاری یکی از خیابانهای برلین به افتخار بانوی نابغه ایرانی

هنوز مشخص نیست که آیا واشنگتن قصد دارد صورتحسابی در باره ضررهای کروناویروس را به چین بدهد یا نه. اما برلین صورتحساب 30 میلیارد یورویی را مطرح کرده است.

پیشتر ترامپ اعلام کرده بود که که آمریکا به بررسی گزینه شیوع کروناویروس در آزمایشگاه چین در شهر «ووهان» دست زده است و قصد دارد منشأ آن را مشخص کند. ریاست آمریکا به چین هشدار داد که اگر مشخص شود پکن عمدا مسبب شیوع «کووید-19» بوده است عواقب جدی در انتظارش خواهد بود.

دمیتری مدودوف معاون رئیس شورای امنیت روسیه مدتی قبل اظهار داشت که بعید است بتوان اولین منبع شیوع کروناویروس را مشخص کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала