وزیر خارجه کره جنوبی: شایعات مربوط به کیم جونگ اون جعلی است

© photo: courtesy of ТАСС/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه کره جنوبی: شایعات مربوط به کیم جونگ اون جعلی است
وزیر خارجه کره جنوبی: شایعات مربوط به کیم جونگ اون جعلی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه کره جنوبی شایعات مربوط به مشکلات سلامتی کیم جونگ اون را یک اطلاعات همه گیر خواند.

به گزارش اسپوتنیک، کانگ یونگ چول وزیر امور خارجه کره جنوبی، شایعات مربوط به مشکلات سلامتی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را جعلی و یک بیماری عفونی خواند.

روسیه در تعداد مبتلایان به کرونا ایران را پشت سر گذاشت - اسپوتنیک ایران
روسیه در تعداد مبتلایان به کرونا ایران را پشت سر گذاشت

وزیر امور خارجه کره جنوبی، در سخنرانی در جلسه شورای ملی گفت، كه طبق اطلاعات دولت كره جنوبی، هیچ چیز غیرعادی در کره شمالی مشاهده نشده است.

کانگ یونگ چول درباره شایعات پیرامون کیم جونگ اون گفت: من فقط می توانم ازدحام اطلاعات را ببینم، بسیار مایه تاسف است.

وی به ویژه، یادآوری كرد كه CNN اطلاعاتی را در انتشارات اینترنتی Daily NK پخش كرده كه گفته می شود، كیم جونگ اون در مراكز پزشکی هیانگ سانگ در نزدیک پیونگ یانگ عملیاتی كرده است.

آژانس به نقل از كانگ یونگ چول گفت: حتی منطقی وجود ندارد. مركز پزشكی هیانگ سانک كلینیک است، یک مؤسسه ای كه عملیات یا اقدامات پزشکی جدی را نمی تواند انجام دهد.

وزیر خواستار نگاهی به اوضاع از نظر اقدامات محافظتی در برابر کروناویروس شد. در کره شمالی، در واقع، رهبر این کشور اخیراً در چندین رویداد مهم شرکت نکرده است، اما بسیاری از رویدادها نیز به دلیل شیوع عفونت لغو یا کاهش یافته اند.

پیش از این، پس از گزارش انتشار نشریه کره جنوبی مبنی بر اینکه کیم جونگ اون پس از عمل تحت معالجه قرار گرفته است، شایعات در بسیاری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی در مورد تهدید برای سلامتی رهبر کره شمالی آغاز شد.
Daily NK و همچنین تعدادی از رسانه های دیگر مانند کانال آمریکایی CNN و هفته نامه ژاپنی سوکان گندای در منابع خود به منابع ناشناس اشاره می کنند.

همچنین در رسانه ها با استناد به نشریات در شبکه های اجتماعی، شایعاتی درباره مرگ رهبر کره شمالی ادعا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала