ابراز تأسف آمریکا نسبت به اعلامیه حفتر

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز تأسف آمریکا نسبت به اعلامیه حفتر
ابراز تأسف آمریکا نسبت به اعلامیه حفتر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی اعلام کرد که اداره کشور به نظامیان منتقل شد.

به گزارش اسپوتنیک، خلیفه حفتر روز 27 آوریل اعلام کرد که توافقنامه سیاسی صخیرات که سال ۲۰۱۵ در مراکش به امضا رسید، لغو است و او به مجوز مردمی برای مدیریت کشور دست یافته است.

سفارت آمریکا در لیبی نیز مخالفت خود را با اقدام حفتر در انتصاب یک جانبه خود به عنوان حاکم لیبی و نیز لغو توافقنامه سیاسی صخیرات اعلام کرده و با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از اظهارات حفتر تاکید کرد: ایجاد تغییرات در ساختار سیاسی لیبی با اعلام یک طرفه ممکن نیست.

جنگ لیبی؛ کاخ سفید کاشت، کرملین برداشت کرد        - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگ لیبی؛ کاخ سفید کاشت، کرملین درو کرد

این سفارتخانه در ادامه از هرگونه فرصتی برای مشارکت حفتر و تمام گروه‌های لیبیایی در گفتگویی جدی درباره چگونگی حل بحران و پیشرفت در این کشور استقبال کرده و از نیروهای مسلح لیبی دعوت کرد با توجه به ادامه مشکلات غیرنظامیان در ماه مبارک رمضان و شیوع ویروس کرونا که جان آنها را تهدید می‌کند، به دولت وفاق ملی ملحق شده، فورا تمامی اقدامات خصمانه خود را با انگیزه‌های انسانی متوقف کنند تا آتش‌بس اعلام شده در مذاکرات ۵+۵ در ۲۳ فوریه در ژنو محقق شود.

بر اساس توافقنامه سیاسی که گروه‌های لیبیایی در اواخر سال ۲۰۱۵ به امضا رساندند، قدرت سیاسی در این کشور به پارلمان منتخب سال ۲۰۱۴ ( به عنوان قوه قانونگذار) و شورای ریاستی دولت وفاق ملی (به عنوان قوه مجریه) در کنار شورای عالی کشور سپرده شد.

بر اساس آمار سازمان ملل از زمان حملات حفتر به طرابلس در آوریل ۲۰۱۹ صدها تن در این کشور کشته و بیش از ۲۰۰ هزار تن آواره شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала