کشته شدن نیروهای ایران و حزب الله در حملات اسرائیل به سوریه

© AFP 2023 / Jack Guezکشته شدن نیروهای ایران و حزب الله در حملات اسرائیل به سوریه
کشته شدن نیروهای ایران و حزب الله در حملات اسرائیل به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیدبان حقوق بشر سوریه اطلاع داد، که در حمله هوایی اسرائیل دست کم 4 شبه نظامی ایرانی و تعدادی از نیروهای سوری کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، منابع سوری روز دوشنبه 27 آوریل، از حملات جنگنده‌های اسرائیلی به شماری از مواضع سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان در سوریه خبر دادند.

هیئت تحریر الشام در حمله ای 4 سرباز ترک را کشت - اسپوتنیک ایران
هیئت تحریر الشام در حمله ای 4 سرباز ترک را کشت

رسانه‌ های دولتی سوریه، نیز با تایید این خبر اعلام کردند که پدافند ارتش این کشور جنگنده‌های اسرائیلی را وادار به ترک حریم هوایی این کشور کرد.

منابع العربیه و الحدث، با بیان اینکه مواضع مورد هدف حملات جنگنده‌های اسرائیلی شاهد تجمع شبه نظامیان حزب الله لبنان و برخی از شبه نظامیان تابع سپاه در سوریه هستند، افزودند، حملات هوایی بیشتر بر مواضعی در مناطق سیده زینب، المزه، صحنایا و کوه‌های المنانع در حومه دمشق صورت گرفته است.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، انفجارهای شدید ناشی از این بمباران دمشق و مناطق آن را به شدت تکان داد. این بمباران مواضع سپاه پاسداران ایران و شبه نظامیان تابع آن را در جنوب و جنوب غربی دمشق هدف قرار داده است.

رسانه‌های دولتی سوریه مدعی شدند، که در این حملات هوایی انجام شده سه نفر از افراد غیر نظامی کشته شدند. رسانه‌های سوری سه شنبه هفته گذشته نیز از کشته شدن 9 تن از شبه نظامیان وابسته به ایران در حملات موشکی اسرائیل به خاک سوریه خبر داده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала